Ga naar inhoud

Pc opruiming


Sandra004

Aanbevolen berichten

  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Zet de laptop eens achteraan omhoog, dus plaats bvb. onder elk achterste steuntje 2 CD/DVD-doosjes of een halve tennisbal zodat de laptop meer ademruimte krijgt...let er wel op dat je openingen van de luchtsleuven onderaan niet hindert.

De temperaturen kan je blijven monitoren met Speccy.

12162d1309503017-probleem-met-games-tennisbal.jpg

Heb je de warmtewisselaar ook doorgeblazen met gecomprimeerde lucht ?...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja heb hem opengedaan, zodat daar nergens stof zat, dus ook dat wieletje enzo is kraaknet nu ;)
Stof kruipt helaas altijd op plaatsen waar je normaal niet bij kan.

Kan je ook het merk, model en type van de laptop eens opgeven?

Dan gaan we op zoek naar een handleiding om te demonteren zodat je grondig kan ontstoffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor het late antwoord was er even tussenuit naar Zee ;)

Op de onderkant van de laptop staat ASUS X61S

Op systeemeigenschappen op de laptop zelf staat Asus F50SL Series

Groetjes

- - - Updated - - -

Zet de laptop eens achteraan omhoog, dus plaats bvb. onder elk achterste steuntje 2 CD/DVD-doosjes of een halve tennisbal zodat de laptop meer ademruimte krijgt...let er wel op dat je openingen van de luchtsleuven onderaan niet hindert.

De temperaturen kan je blijven monitoren met Speccy.

12162d1309503017-probleem-met-games-tennisbal.jpg

Heb je de warmtewisselaar ook doorgeblazen met gecomprimeerde lucht ?...

Nee heb dat nog niet gedaan met gecomprimeerde lucht, heb op dit moment zo geen bus meer in huis die is op

En er iets onderzetten doen we al, helpt een graag of 5-10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet meteen een manual te vinden voor de X61-reeks, maar normaliter is de fan vlot bereikbaar na de verwijdering van het deksel onderaan.

Als je de drie schroefjes (met geel gemarkeerd) los schroeft kan je perfect de schoepen van de ventilator reinigen (wattenstaafje, fijn penseel, ...) en zie je ook meteen de binnenkant van de warmtewisselaar: blaas hem door met perslucht (blokkeer de ventilator op dat moment) tegen de normale luchtstroom in (van buiten naar binnen dus, zie pijltjes) en verwijder voor het vast schroeven van het dekseltje alle stofresten.

Ga secuur en voorzichtig te werk en hou rekening met deze tips.

post-20447-1417705493,7039_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet meteen een manual te vinden voor de X61-reeks, maar normaliter is de fan vlot bereikbaar na de verwijdering van het deksel onderaan.

Als je de drie schroefjes (met geel gemarkeerd) los schroeft kan je perfect de schoepen van de ventilator reinigen (wattenstaafje, fijn penseel, ...) en zie je ook meteen de binnenkant van de warmtewisselaar: blaas hem door met perslucht (blokkeer de ventilator op dat moment) tegen de normale luchtstroom in (van buiten naar binnen dus, zie pijltjes) en verwijder voor het vast schroeven van het dekseltje alle stofresten.

Ga secuur en voorzichtig te werk en hou rekening met deze tips.

[ATTACH=CONFIG]27106[/ATTACH]

Die schroefjes die jij aanduidt krijg ik niet los, hier zit iets zwart over wat ik er niet afkrijg (wrs beveiliging?)

Maar heb wel die der net naast gevonden waardoor ik heel het systeem kan opheffen waardoor ik daar aan de

zijkant ook aankan ECHT ENORM BEDANKT! En ik maar denken dat hij zuiver was hahaha

Nu geeft speccy dit aan bijopstarten:

http://speccy.piriform.com/results/sYggSHxW66BpL5sBbVue4LP

En nu met op internet te zitten (waar hij normaal al snel aan 90 zat:

http://speccy.piriform.com/results/pNm7pnPDfXBFmKhkRVv4uwY

Weet jij misschien ook toevallig hoe ik het toetsenbord kan doen?

Want dit ziet er hier ook echt uit!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar heb wel die der net naast gevonden waardoor ik heel het systeem kan opheffen waardoor ik daar aan de

zijkant ook aankan

Ik veronderstel (en hoop...) dat je de schroeven bij de grafische chip en de processor NIET hebt losgemaakt, maar enkel die van de ventilator zelf ?...

Temperaturen zien er nu alvast een pak beter uit, ja.

Toetsenbord: dit mag je stofzuigen met een borsteltje...wél laptop afsluiten, adapter loskoppelen én batterij verwijderen voor je er aan begint.

post-20447-1417705493,7539_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.