Ga naar inhoud

Pc opruiming


Sandra004

Aanbevolen berichten

De schroeven die je gemarkeerd hebt zijn die waarmee de ventilator op het moederbord zit bevestigd, da's perfect gedaan dus !...:top:

Kom in geen enkel geval met water aan het toetsenbord...wat eventueel kan helpen om het meeste vuil los te prutsen is een tandenstoker of een satéstokje, nadien kan je het losgemaakte vuil veilig verwijderen met de stofzuiger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Oké super bedankt!

Ik ga dat met de tantenstoker nog doen dat had ik idd nog niet gedaan!

Echt bedankt eh!

Weet jij toevallig ook nog het antwoord op mijn eerste vraag?

Want daar heb ik nog geen antwoord op, welke programma's je MOET bewaren zodat

de computer kan werken? Want er is ondertussen zoveel geinstaleerd waar ik vanuit ga dat

ze de helft niet meer gebruikt...

Echt merci eh! Tis al een wereld van verschil!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan, daar doen we het voor !... ;-)

Het is niet makkelijk om in de plaats van een andere gebruiker te bedenken wat hij / zij niet nodig heeft van software: software die voor mij overbodig is kan voor iemand anders dan weer belangrijk zijn in het dagelijks gebruik van de PC.

Wat je zeker mag verwijderen: McAfee Security Scan Plus.

Wat je veilig uit de opstarters mag halen: iTunes, QuickTime, ExpressGate, Bonjour.

Normaliter zouden deze acties reeds een positieve invloed moeten hebben op de opstarttijd ?...

Ook is het nog eventjes afwachten op eventuele verdere instructies van Kweezie Wabbit: hij volgt dit topic sowieso mee op en ik verwacht hem morgenochtend wel online.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Asus; bedankt voor de hulp bij het onstoffen :shakehands:

Sandra het is nu weer aan jou.

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op "Gereedschap".

Normaal zie je nu een lijst mat alle geinstalleerde programma's.

Klik nu rechtsonder in het programmavenster op "Opslaan als tekstdocument..."

Blader naar de door jou gewenste locatie en klik op "Opslaan"

Klik dan op "Opstarten".

Klik vervolgens rechtsonder in het programmavenster op "Opslaan als tekstdocument..."

Browse naar de door jou gewenste locatie en klik op "Opslaan"

Voeg de beide tekstbestandjes (install.txt en startup.txt) toe in je volgende bericht ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een aantal programma's zijn niet essentieel voor de goede werking van de laptop maar ze hinderen ook niet.

Je kan deze verwijderen als je wil maar het zal de laptop niet sneller maken en dus zou ik ze maar laten staan.

Wat je nog wel kan doen is het register opruimen met CCleaner.

Start CCleaner op, klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik dan op ‘Scan naar problemen”.

Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.

Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”.

Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan hoor !

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Markeer als opgelost", die je links onderaan kan terugvinden … zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen... ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.