Ga naar inhoud

raar telefoontje


Aanbevolen berichten

Ik ontving vandaag een telefoontje van een juffrouw met een Indisch accent.Zij vroeg of ik een "Microsoft-computer" had.Toen ik daarop bevestigend antwoordde,zei ze mij dat,wanneer ik de computer zou openen,deze zou bestookt worden met malware e.d. tenzij ik zou doen,wat ze voorstelde.Zij zou me instructies geven die ik moest uitvoeren op mijn Pc.Ik heb haar bedankt voor de informatie en de telefoon ingelegd.Wat kan de bedoeling hiervan zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bedoeling hiervan is om je computer te besmetten met malware en zo belangrijke gegevens uit je PC te halen. Prima dat je het gesprek onderbroken hebt en niet bent ingegaan op hun vraag.

Meer over dergelijke telefoonscams kan je bvb. HIER lezen bij Microsoft zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is meestal het geval, ja ... en de kans dat Microsoft je zelf opbelt i.v.m. problemen is zo goed als onbestaande. Dus verder geen problemen ... correct gereageerd ! Dan kunnen we dit hier wel op "slot" zetten ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.