Ga naar inhoud

Foutmelding 0x8100002f


sako

Aanbevolen berichten

Ik ben al dagen aan het zoeken naar een oplossing van een foutmelding tijdens het maken van back-ups!! (Windows 7 - Home Premium).

Elke keer nadat er een back up is gemaakt krijg ik als melding: 'de back up is voltooid, maar er zijn enkele delen overgeslagen'.

Als ik dan om de details vraag krijg ik als vermelding: 'C:\Users\Gebruiker\Pictures\Nieuwe map'.

Ook geeft ie als foutmelding: 0x8100002f.

Ik heb al dagen zitten googlen maar vind nergens de oplossing. Ook op jullie site heb ik tot nog toe nog geen oplossing gevonden.

Er was één vraag over een back-up probleem, maar dit was vanwege een USB stick. Jullie verwezen naar een site van microsoft en deze

site vermeld 3 scenario's. Mijn probleem valt kennelijk onder scenario 2, maar hier word ik niet veel wijzer van.

Ik hoop dan ook dat jullie me kunnen helpen.

Ik ben in afwachting op jullie reactie!!

Vr.gr.,

Sako Elzinga

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ sako,

:welkom: op PCH!

Ook op jullie site heb ik tot nog toe nog geen oplossing gevonden.

Er was één vraag over een back-up probleem, maar dit was vanwege een USB stick. Jullie verwezen naar een site van microsoft en deze site vermeld 3 scenario's. Mijn probleem valt kennelijk onder scenario 2, maar hier word ik niet veel wijzer van.

Bedoel je deze link ?.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, deze link bedoelde ik. Ik kom hier niet uit. De stappen die je in scenario 2 moet volgen begrijp ik niet.

Kan het ook op een andere manier? Misschien een betere uitleg over deze stappen die je volgens scenario 2 moet volgen.

Graag reactie!!

Vr.gr.,

Sako Elzinga

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ sako,

Elke keer nadat er een back up is gemaakt krijg ik als melding: 'de back up is voltooid, maar er zijn enkele delen overgeslagen'.

Als ik dan om de details vraag krijg ik als vermelding: 'C:\Users\Gebruiker\Pictures\Nieuwe map'.

Ook geeft ie als foutmelding: 0x8100002f.

Dat wil zeggen dat:

• Windows back-up probeert een back-up te maken van de bestanden in de map 'C:\Users\Gebruiker\Pictures\Nieuwe map'

• In principe is deze map op jouw computer aanwezig.

Probeer het volgende:

  • Dat kun je nagaan via de Verkenner [Windows-toets + E].
    Ontbreekt de map 'C:\Users\Gebruiker\Pictures\Nieuwe map' , dan maak je de ontbrekende 'C:\Users\Gebruiker\Pictures\Nieuwe map' aan.

De fout melding zou je nu niet meer krijgen als het goed is.

De volgende stappen zou je kunnen uitvoeren afhankelijk van jouw keuze / wens.

  • Je kunt nu de 'C:\Users\Gebruiker\Pictures\Nieuwe map' uitsluiten of opnemen in de backup procedure.
    Dat zou je kunnen doen door de BackUp instellingen te wijzigen.
    Dit voer je als volgt uit:
    Stap 01
    1. ga naar het Configuratiescherm, >> klik op Back-up en terugzetten.
    2. bij Back-up >> klik op Instellingen wijzigen.
    3. in het Back-up instellen dialoogvenster, >> klikt u op Volgende.
    4. In het Wat wilt u back-up dialoogvenster, >> klik je op Kiezen, en >> klik vervolgens op Volgende.
    5. klik op Gegevensbestanden, >> klik op < your user="" name=""></your>Bibliotheken, >> klik op Aanvullende locaties, en schakel de map Pictures\Nieuwe map selectievakje aan of uit. [Aan is een vinkje plaatsen, Uit is géén vinkje en /of het vinkje verwijderen].
    Stap 02
    6. klik op Computer, >> klik op het item voor uw systeemstation (bijvoorbeeld]: Lokale schijf (C:)), >> klik op Gebruikers, >> klik op <your user="" name=""></your>, >> en klik vervolgens op de AppData, Pictures selectievakjes als ze bestaan.
    7. Klik op Volgende, en >> klik vervolgens op Instellingen opslaan en afsluiten.
    8. Klik bij Back-up en terugzetten >> Nu een back-up om een nieuwe back-up te maken. De back-upbewerking voltooid zonder fouten

p.s. Hopelijk is het iets duidelijker geworden betreffende hoe en wat je zou moeten uit voeren. laat maar weten xD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, het is nu dan eindelijk opgelost. Ik heb de map 'C:\Users\Gebruiker\Pictures\Nieuwe map' inderdaad gevonden onder gebruiker.

Deze map was leeg en heb 'm meteen verwijderd. Hierna heb ik gelijk een back up gemaakt, en er was géén foutmelding meer.

Ik hoefde dus geen stappen meer te ondernemen via 'instellingen wijzigen'.

Ik hoop dat ik het zo goed heb gedaan, of had ik deze 'lege map' moeten bewaren? Zo ja, graag nog een berichtje.

Iscape, hartelijk dank voor de informatie en inzet. Het is een donatie zeker waard!! Ik ga hierover nog even de info op jullie site nalezen.

Nogmaal, bedankt!!

Vr.gr.,

Sako Elzinga

(p.s.: ik kan de knop 'markeren als opgelost' niet vinden.....hopelijk kan het op deze manier)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ sako,

Ik hoop dat ik het zo goed heb gedaan, of had ik deze 'lege map' moeten bewaren? Zo ja, graag nog een berichtje.

Een lege map hoef je niet te bewaren.

Fijn te horen dat het probleem is opgelost :top:, dank voor jouw feedback.

Iscape, hartelijk dank voor de informatie en inzet.

Geen dank en graag gedaan :shakehands:

(p.s.: ik kan de knop 'markeren als opgelost' niet vinden.....hopelijk kan het op deze manier)

Je hebt die knop wel gevonden xD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iscape, hartelijk dank voor de informatie en inzet. Het is een donatie zeker waard!! Ik ga hierover nog even de info op jullie site nalezen.

Nogmaal, bedankt!!

Wij houden eraan u te bedanken voor de lovende woorden aan het adres van onze medewerker iEscape ... alleen al voor die schouderklopjes doen wij dit "vrijwillig" werk zo graag. Mocht u toch overwegen om dit ook met een donatie te waarderen, kan u alle informatie HIER vinden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.