Ga naar inhoud

Blauw scherm: Windows is afgesloten om schade te voorkomen


peetke

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik heb een vraagje. Ik heb enige tijd geleden XP opnieuw op mijn computer proberen te zetten, maar dit is niet goed gelukt aangezien de computer mijn discdrive niet leek te vinden. Ik heb vervolgens mijn harde schijf aan een andere pc gehangen, waarin de cd's wel worden gevonden. Ik krijg echter vervolgens een blauw scherm met een stopcode, en de melding dat Windows is afgesloten om schade te voorkomen (zie foto).

Ik heb vervolgens geprobeerd de gehele schijf te wissen met Kroll Ontrack Eraser, deze schijf vindt hij, start hij op, maar net voor het wissen krijg ik de melding "The erasure request was declined due to lack of licenses" (zie foto). Wat is precies de oorzaak dat ik de schijf niet kan wissen?

post-44408-1417705498,3681_thumb.jpg

Wat te doen om Windows er opnieuw op te zetten of de schijf te wissen?

post-44408-1417705498,0038_thumb.jpg

aangepast door peetke
Link naar reactie
Delen op andere sites

De kans is groot dat je een virus hebt en dus kan je best de partitie verwijderen en daarna windows XP installeren.

Het heeft wel geen zin om XP op een ander pc te installeren want de key van XP wordt gemaakt op basis van 10 hardware componenten.

Download dit:

GParted - Browse /gparted-live-stable at SourceForge.net

Brand deze iso op een cd of dvd

Maak altijd een back-up van uw data indien nodig

In bios moet je de cd-rom als eerste boot zetten.

In principe is het zo.

Maak een live cd

Start de computer

Steek de cd in de cd-rom.

Dan zal het programma opstarten.

Let op dat je juiste harddisk neemt indien je meer dan 1 harddisk hebt.

Selecteer de schijf.

Verwijdert alle partitie’s met de rechtermuisknop.

Bovenaan of met rechtermuis maak je een nieuwe partitie en geef de grootte aan

Kies NTFS

Je kan beste op de blauwe balk met de muis de grootte aangeven door van rechts naar links te schuiven en dan worden de 3 vakken automatisch ingevuld.

Wilt je nog een partitie dan klik je weer op nieuw en ext kiezen en klik OK

Klik nu op nieuw en kies voor logical en NTFS

Weer op de blauwe balk de grootte geven.

Zo kan je partitie bij maken en kies dan wel voor logical.

Klik dan op apply.

Wilt je de tweede harddisk ook doen dan is het precies hetzelfde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het kunnen dat we dit verhaal reeds meerdere keren (o.a.hier en hier) hebben gelezen ... ??????????

Nee, aangezien het me toen om de vraag ging waarom de pc mijn discdrive niet kon vinden, en ik nu aan het kijken ben waarom ik dat blauwe scherm krijg en waarom ik de HD niet kan wissen met dat schijfje dat ik heb. Daarnaast ben ik er met de hulp daar niet uitgekomen, en probeer ik het daarom nu hier.

De kans is groot dat je een virus hebt en dus kan je best de partitie verwijderen en daarna windows XP installeren.

Het heeft wel geen zin om XP op een ander pc te installeren want de key van XP wordt gemaakt op basis van 10 hardware componenten.

Download dit:

GParted - Browse /gparted-live-stable at SourceForge.net

Brand deze iso op een cd of dvd

Maak altijd een back-up van uw data indien nodig

In bios moet je de cd-rom als eerste boot zetten.

In principe is het zo.

Maak een live cd

Start de computer

Steek de cd in de cd-rom.

Dan zal het programma opstarten.

Let op dat je juiste harddisk neemt indien je meer dan 1 harddisk hebt.

Selecteer de schijf.

Verwijdert alle partitie’s met de rechtermuisknop.

Bovenaan of met rechtermuis maak je een nieuwe partitie en geef de grootte aan

Kies NTFS

Je kan beste op de blauwe balk met de muis de grootte aangeven door van rechts naar links te schuiven en dan worden de 3 vakken automatisch ingevuld.

Wilt je nog een partitie dan klik je weer op nieuw en ext kiezen en klik OK

Klik nu op nieuw en kies voor logical en NTFS

Weer op de blauwe balk de grootte geven.

Zo kan je partitie bij maken en kies dan wel voor logical.

Klik dan op apply.

Wilt je de tweede harddisk ook doen dan is het precies hetzelfde.

Bedankt voor je antwoord. Enige tijd geleden is deze schijf helemaal leeggemaakt, en ik zou niet weten hoe er in de tussentijd een virus op moet zijn gekomen, aangezien hij niet is gebruikt. Maar je weet het natuurlijk nooit! Weet je misschien waarom Kroll Ontrack Eraser het niet doet bij deze schijf? Hij doet het namelijk wel bij andere pc's.

Denk je dat het programma dat je noemde, gparted, het wel doet? Als ik het goed begrijp kan je hiermee dus de partitie op de harde schijf verwijderen, en vervolgens een nieuwe maken? En je zei iets over de grootte aangeven? hoe zit dat precies? Ik zal in de komende dagen eens deze optie gaan proberen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Bedankt voor je hulp, het probleem is helemaal opgelost!

Ik heb eerst met GParted de partitie verwijderd, vervolgens met een ander programmaatje nogmaals de gehele schijf gewist, en tenslotte weer Windows geïnstalleerd. Ik kreeg bij het opstarten geen blauw scherm meer te zien! Heel erg bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.