Ga naar inhoud

Pci card geeft geen toegang tot camera


supernikje

Aanbevolen berichten

Hallo,

Een hele tijd geleden moest ik mijn PC helemaal herinstellen door virussen en sindsdien werken bepaalde programma's niet meer.

Zo wou ik vandaag een film overzetten van mijn Sony camera via het PCI slot (sumvision ieee 1394 pci card 4 port).

Zelfs via usb lukte het niet, maar ik had gelukkig nog mijn cd-rom van de camera waardoor ik de driver opnieuw kon installeren.

Via usb is het beeld echter niet duidelijk en via het pci-slot (firewire) beweren programma's zoals Nero e.a. dat er geen camera gedetecteerd wordt.

Bij de hardware vind ik het pci-slot ook niet terug :dong:.

Normaal gezien is de pci-kaart plug & play.

Bestaat er een driver om de pci-kaart terug aan de praat te krijgen, of wat kan ik anders proberen?

Dank bij voorbaat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hallo,

Een hele tijd geleden moest ik mijn PC helemaal herinstellen

Bedoel je dat je een herinstallatie van Windows hebt uitgevoerd?

Heb je toen ook alle nodige drivers zoals chipsetdriver, driver voor videokaart, ...... geïnstalleerd?

Vermeld in je volgende bericht ook welke Windows versie je gebruikt en het merk, model en modelnummer van je PC indien een merk-PC.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Clarkie,

Bedankt voor je snelle reactie :top:

Ja, als ik het me goed herinner (het is al een tweetal jaar geleden) moest ik opnieuw Windows installeren.

Ik vermoed dat ik sindsdien geen beelden meer overgezet heb met mijn camera.

Pas vandaag de usb-driver opnieuw geïnstalleerd die ik nog staan had op een cd-rom van de camera.

Ik gebruik windows xp sp3.

PC is van merk Spirit (3000), AMD sempron 3000+

Videokaart : Naam SyncMaster op NVIDIA GeForce 7600 GT

Voor de videokaart heb ik niets opnieuw moeten installeren, alles werkt ook naar behoren (internet e.d.).

Maar nu de vraag gesteld wordt merk ik het volgende : als ik op "instellingen" klik bij "eigenschappen voor beeldscherm" en daarbij "geavanceerd" aanklik, krijg ik de melding "De nvidia-beeldschermuitbreiding kan niet worden gemaakt. Mogelijke redenen omvatten : Versies komen niet overeen Mogelijk lost het opnieuw installeren van de beeldschermstuurprogramma's dit probleem op."

Geen idee of dit iets te maken kan hebben met het niet willen overzetten van film via firewire, maar leek me toch belangrijk om te vermelden :-)

Ben er ook een beetje bang voor, daar voor games/internet e.d. alles goed functioneert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar start-> configuratiescherm-> apparaatbeheer.

Staan er daar gele driehoekjes of een rode cirkel, en zo ja bij welke hardware?

Voer ook onderstaande uit:

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccysetup_zps67a9e41f.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van moederbord heb ik nooit een cd gehad, alles was al geïnstalleerd bij aankoop.

De grafische kaart is wel achteraf geïnstalleerd (omdat ik met de originele bepaalde games niet kon spelen), daarvan heb ik wel nog een cd/dvd geloof ik.

Mijn camera is een sony handycam dcr-trv16e.

Wanneer ik de camera aansluit krijg ik daar geen melding van.

Desondanks, sinds ik de usb-driver van de camera opnieuw installeerde, merk ik wel via nero en andere programma's dat ik de beelden op pc kan krijgen.

Maar in slechte kwaliteit, daarom liet ik vroeger ook de firewire installeren en die werkte dus tot een paar jaar geleden héél goed tot na die ene crash van mijn pc.

Andere drivers moest ik toen ook opnieuw installeren, maar de firewire is plug & play.

aangepast door supernikje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel je dat je een herinstallatie van Windows hebt uitgevoerd?

Heb je toen ook alle nodige drivers zoals chipsetdriver, driver voor videokaart, ...... geïnstalleerd?

Ja, als ik het me goed herinner (het is al een tweetal jaar geleden) moest ik opnieuw Windows installeren.

Van moederbord heb ik nooit een cd gehad, alles was al geïnstalleerd bij aankoop.

De grafische kaart is wel achteraf geïnstalleerd (omdat ik met de originele bepaalde games niet kon spelen), daarvan heb ik wel nog een cd/dvd geloof ik.

.

Dan komen we terug op de vraag zijn de nodige drivers geïnstalleerd (chipsetdrivers) als je een herinstallatie uitgevoerd hebt en je geen cd hebt van je moederbord?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry Clarkie, maar ik weet niet precies wat de chipsetdrivers zijn :dong:

Noch hoe ik kan controleren of die geïnstalleerd werden toen ik windows opnieuw installeerde, of waar ik die moet vinden.

Het moederbord is toch het deel in de PC waar de cpu in zit?

Bij aankoop van mijn PC was er geen enkele cd bij. Zelfs windows was te installeren van op de PC.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.