Ga naar inhoud

Pci card geeft geen toegang tot camera


supernikje

Aanbevolen berichten

Als ik het me goed herinner stond het al op de PC en moest ik het nog activeren of zoiets.

In de familie zit er nog een cd-rom voor windows xp (zou ik een moeten navragen), weet wel dat de code moeilijk te lezen was.

Zo'n 2 jaar geleden was het een systeemherstel die ik moest toepassen, waardoor de meeste bestanden op mijn pc bleven staan maar veel programma's niet meer werkten.

O.a. office (word, powerpoint,...), enz...

Ik begin er zelf aan te twijfelen of ik toen ook windows opnieuw heb moeten installeren :dong:

Voel me beetje dummie nu, het is ook al een tweetal jaar geleden.

- - - Updated - - -

Ik heb nog de link terug gevonden van de problemen toen : http://www.pc-helpforum.be/f201/problemen-na-verwijderen-virus-csrss-exe-31439/

- - - Updated - - -

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Wel heel raar, volgens het logje de Windows installatie dateert van 29/01/2011, het topic uit bericht 11 waar je naar verwijst is gestart op 30/01/2011.

Dus na 29/01/2011 is er geen herinstallatie uitgevoerd, maar ervoor.......?

Kan je eens een printscreen maken van je verkenner met de camera aangesloten via USB en ook eentje via firewire en die in een volgend bericht plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt geen idee wanneer en of ervoor er nog een installatie plaats vond :dong:

Nu herinner ik mij dat ik na die crash wel nog een filmpje binnen gehaald heb via Firewire, vorig jaar in september.

Ben ik nu zeker van aangezien het gefilmd was tijdens ons huwelijk en dat in september vorig jaar was.

Hier is een printscreen met camera aangesloten via usb en camera aan op "player" :post-24732-1417705550,716_thumb.jpg

Camera valt er niet in terug te vinden ondanks ik met Nero wel aan de beelden kan

Printscreen camera aangesloten via firewire en op "player"

post-24732-1417705550,7593_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de handleiding van je camcorder eens doorgenomen.

Je kan je camcorder aansluiten via een USB of I link kabel.

Plaats je de beelden op de cassette of memory stick?

Bij je camcorder heb je een cd-rom ontvangen met het USB stuurprogramma erop.

Volgens de handleiding moet je eerst de installatie uitvoeren voor je de camera mag aansluiten, is dat gebeurd?

Er staat ook in als je dat niet doet dat het stuurprgramma niet geïnstalleerd raakt.

Op blz. 214 van deze handleiding staat de uitleg hoe je het stuurprogramma opnieuw kan installeren, doe dat eens.

Vanaf blz.203 staat alle uitleg over beelden weergeven op je PC.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beelden staan op cassette, ik heb het model zonder Memory stick.

Sinds ik dit topic opende heb ik opnieuw de usb-driver geïnstalleerd, en twijfel of ik niet eerst de camera aangesloten had.

Dus ik probeer zoals aanbevolen op pag.214 om deze eerst opnieuw te verwijderen.

Volgens de afbeelding bij windows XP moet ik onder apparaatbeheer volgende apparaatnamen verwijderen :

- usb device (onder "other devices")

- usb audio device (onder "sound, audio & videocontrollers)

- usb composite device (onder "universal serial bus controllers)

Ik probeer het in het Nederlands te vinden, maar vind geen "andere devices", ook niets met vraagtekens bij zoals in het voorbeeld van de handleiding.

Ik heb een printscreen gemaakt van wat er wel staat, zo ook de details onder "besturing voor geluid, video en spelletjes" en "usb-controllers"

post-24732-1417705551,9887_thumb.jpg

Durf hier niet zo maar in gokken wat zou kunnen overéénstemmen om te verwijderen.

Ook, toen ik de camera aansloot en na apparaatbeheer aan te klikken "weergeven door type" onder "beeld" komt (even) wel bovenaan "Beeldapparaten camera's en scanners" te voorschijn. Zou ik deze moeten deïnstalleren dan?

post-24732-1417705552,0591_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nadat je de camera aansloot staat er in apparaatbeheer: beeldapparaten ( camera's en scannen).

Als je die opent is je camera daar dan terug te vinden?

Maar wordt volgens jouw maar even weergegeven??

Uit bericht 1 blijkt dat het via USB wel werkt.

Anders probeer je de installatie nog eens uit te voeren zoals het op blz. 211 van de handleiding wordt uitgelegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Clarkie,

1000x bedankt voor het meedenken en de hulp :top:.

Sinds een paar dagen start mijn PC enkel nog sporadisch op : meestal komt het niet verder dan het "witte scherm" van Spirit, en om het even wat ik dan intoets helpt niet.

Een tijdje geleden waren er ook al opstartproblemen, eerder sporadisch, maar ik denk dat ik nu best een nieuwe PC aanschaf (hij is ongeveer een 8-tal jaar oud)...

Ik zou het gerust nog eens proberen met de camera indien ik na de installatie van de usb-driver niet opnieuw moest heropstarten...9/10 als ik dat doe zit ik vast.

Hopelijk lukt het met de nieuwe PC (eventueel wordt het een nieuwe pci-kaart).

Indien je dat wenst wil ik gerust, wanneer ik een nieuwe PC heb, het nog eens proberen met deze ; voor mij maakt het niet veel uit daar deze dan niet meer gebruikt wordt maar misschien ben jij wel geïnteresseerd in de oorzaak van het probleem.

Indien niet (genoeg problemen te verhelpen hier op het forum kan ik me voorstellen) mag er een slotje op dit topic.

Ik had het liever kunnen oplossen op deze PC en het spijt me dat ondanks alle hulp die je bood het geen zin meer heeft om het verder te proberen, maar dit "oud bakje" wil blijkbaar niet meer mee :dong:.

We duimen voor de volgende PC en nogmaals bedankt!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of je het nog wil proberen op de oude PC na de aankoop van de nieuwe PC is iets dat je best beslist. ;-)

Laat het topic anders nog even open tot na de aankoop.

Dan kan je hier vermelden of die het op de nieuwe PC wel doet en of je nog naar een oplossing wil zoeken voor de oude.

Maar blijkbaar zijn er nog andere problemen op je huidige PC, dus.........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Clarkie,

Ik heb geweldig nieuws :elefant:

Mijn PC werkte de laatste dagen iets minder tegen bij het opstarten en aangezien ik toch weinig te verliezen had (gepland om een nieuwe te kopen) zette ik toch door met het opnieuw proberen te installeren van de usb-driver, maar het hielp niet.

Vandaag las ik op een site (ik geloof van windows zelf) wat de verschillende oorzaken kunnen zijn van het probleem met de firewire.

Eén van de voorstellen was om het laatste filmpje terug op te zoeken die ik importeerde van de camera zonder problemen en aan de hand van deze datum de systeeminstellingen terug te zetten naar deze datum.

Bij het aanklikken van deze film kreeg ik een melding dat er een probleem was waarbij het opnieuw installeren van de beeldstuurprogramma's zou kunnen helpen (ondanks het filmpje wel nog bekeken kon worden).

Dus deïnstalleerde ik mijn grafische kaart, liet de pc opnieuw opstarten, installeerde ik het stuurprogramma van de grafische schijf opnieuw, terug PC laten opstarten, en...verbond mijn camera met de firewire-kabel = het werkt :top:.

Ik weet nu niet zeker of de problemen met het opstarten van de PC ook daaraan lagen ; dat zal ik de volgende dagen wel ondervinden.

Maar ben al blij dat het niet aan de camera lag ; anders had ik na aanschaf van nieuwe PC ook nog andere camera moeten kopen.

Nu maar hopen dat het "oudje" hier blijft opstarten :-)

Wou je dit graag laten weten aangezien je zoveel moeite gedaan hebt om te helpen, en wie weet komen er andere mensen dit ook ooit tegen en kan het bij hen ook de oorzaak zijn en oplossing.

Nogmaals bedankt voor alle hulp :top:

aangepast door supernikje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.