Ga naar inhoud

Randnummers - Word


jarsteve

Aanbevolen berichten

Hallo!

Heeft iemand een idee hoe je randnummers automatisch kan laten invoegen? Ik weet dat dit normaal moet kunnen in Word, maar ik vind hier bijzonder weinig informatie over terug.

Een voorbeeld van wat ik bedoel:

" 57. Ook in Nederland kent het wetboek een hele reeks bevoegdheden toe aan de algemene vergadering inzake kapitaal en vermogen. We kunnen drie groepen onderscheiden.

58. Vooreerst is de goedkeuring vereist van de algemene vergadering voor de toekenning of overgang van het stemrecht aan de vruchtgebruiker wanneer de vruchtgebruiker een persoon is aan wie de aandelen niet vrijelijk kunnen worden overgedragen (artikel 2:88 lid 3 BW). Hetzelfde geldt voor de toekenning of overgang van het stemrecht in geval van vestiging van pandrecht op aandelen "

Alvast bedankt voor de hulp!

Jarsteve

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, niet echt. Dat is een "gewone" nummering waarbij de tekst "inspringt".

Een ander voorbeeld:

"03. Een passend mededingingsrechtelijk kader is noodzakelijk om de anticompetitieve gedragingen van joint ventures te behandelen. De mededingingsautoriteiten vrijwaren namelijk de mededinging op de markt om de consumentenwelvaart te maximaliseren.De Commissie stelde voor vele jaren dat art. 101 VwEU niet van toepassing was op de verhouding tussen moedermaatschappijen en hun joint ventures. Zij werden niet als een economische eenheid beschouwd.

04. De Europese Commissie is echter recent van aanpak veranderd. De Europese Commissie stelt vandaag de dag dat een beslissende invloed, wat noodzakelijk is om te spreken van een economische eenheid, ook aanwezig kan zijn in zaken waar er sprake is van gezamenlijke controle van verschillende aandeelhouders over hun (full- function) joint venture. De Europese Commissie stelt zelfs dat meer dan één aandeelhouder aansprakelijk kan zijn voor de inbreuken van de joint venture. "

Ik heb het over nummers aan het begin van een alinea die ook gebruikt kunnen worden om naar te verwijzen in een voetnoot. Er wordt normaal gezien gesproken over randnummers: iedere keer als je een nieuwe gedacht begint in een verhandeling begin je met het volgende randnummer.

Heb je een idee wat ik bedoel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou je er wel even op willen wijzen dat we niet altijd direct kunnen antwoorden op je vraag, we zijn allemaal maar vrijwilligers die in hun vrije tijd proberen om PC problemen op te lossen, dus even geduld als je nog geen antwoord gehad hebt.

Bekijk de tips in deze link en onderstaande links eens (afhankelijk van je Office versie).

Een voetnoot of een eindnoot invoegen of verwijderen - Word - Office.com

Een voetnoot of een eindnoot invoegen of verwijderen - Word - Office.com

Voet- en eindnoten invoegen of maken - Word - Office.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

Excuses als ik te opdringerig overkwam. Dat is helemaal niet mijn bedoel. Ik ben ook dankbaar voor de hulp die ik hier aangeboden krijg.

Wat betreft mijn vraag en jouw uitleg: voetnoten en randnummers zijn niet hetzelfde. Ik weet dat het mogelijk is om randnummers (het heeft waarschijnlijk een andere benaming) in te vullen aangezien ik het ooit eens op een andere pc op word heb gedaan. Jammer genoeg weet ik de juiste werkwijze niet meer.

Alvast bedankt voor de hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je typt het nummer (bv 01) en zet er een punt achter.

Dan krijg je door de functie autoformat vanzelf een genummerde paragraaf die inspringt.

Gebruik dan de toetsencombinatie ctrl+z om dit ongedaan te maken en tik je tekst in.

Als je de enter toets gebruikt om een nieuwe paragraaf of alinea te beginnen, krijg je opnieuw vanzelf een genummerde paragraaf die inspringt.

Gebruik dan weer de toetsencombinatie ctrl+z om dit ongedaan te maken en tik je tekst in.

Nadat je 3 of 4 keer ctrl+z hebt gebruikt, zal je alinea/paragraaf normaal blijven en dus niet meer inspringen bij het gebruik van de enter toets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.