Ga naar inhoud

Gestolen laptop terugvinden


Have0

Aanbevolen berichten

Beste lezer/lezeres,

gelukkig is dit nog niet gebeurd. Maar heeft iemand een idee welk programma je helpt als je laptop kwijt bent ?

Je hebt bijvoorbeeld LockItTight.com Heeft iemand hier of met een ander gratis programma ervaring mee ?

Natuurlijk probeer ik dit te voorkomen dat hij gestolen wordt maar als dat is is het te laat.

Ik bedoel een programma waardoor je je laptop kan traceren ?

Bedankt alvast voor uw reactie

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Have0.

Ik vind een interessante vraag. xD

Een gratis applicatie is er wellicht niet, want voor een dienst (service) en het programma moet men toch betalen.

Een voorbeeld / vergelijking van een andere wereld:

De Apple wereld heeft een programma Zoek mijn iPhone (of iPad of iPod of Mac).

Indien men alléén een iPad heeft dan kunt men dat programma niet gebruiken, met andere woorden men moet een iPhone of een ander Apple apparaat hebben om de iPad op te sporen indien men dat wilt.

Men kunt de iPad niet opsporen met (bijvoorbeeld) een andere merk smartphone of met een Windows laptop.

De programma is gratis maar men moet minimaal twee Apple apparaten hebben.

In principe heeft men al betaald voor het programma en de dienst want men heeft twee Apple apparaten aangeschaft.

Ben benieuwd voor reacties die nog zou komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er gelukkig zelf geen ervaring mee, want dat zou betekenen dat ik een mobiele telefoon, een tablet of een laptop was kwijtgeraakt en dat is nog niet gebeurd.

Een bekender programma dan LockIt Tight is Prey. Het is net als LockIt Tight gratis. Bij LockIt Tight mag je 5 apparaten registeren; bij Prey 'slechts' 3. Wil je meer dan 3 apparaten (mobieltjes, laptops, tablets) registeren, dan moet je een betaald abonnement nemen.

Lees hier meer over Prey: Zelf laptop- en telefoondieven vangen met Prey - nrc.nl

Hier een korte video waarin uitgelegd wordt hoe Prey werkt: Prey Project introduction on Vimeo

En hier de website waar je Prey kunt downloaden: Prey Anti Theft: Track & find stolen Phones, Tablets and Laptops. Klik daar vooral ook op de andere knoppen, zoals FAQ of Recoveries.

Dan de manier waarop het werkt. In een mobiele telefoon en in veel tablets zit een gps-module. Daarmee kan de locatie van je gestolen apparaat vrij nauwkeurig bepaald worden.

Bij een gestolen laptop gaat dat anders. Dan kun je gebruik maken van de ingebouwde webcam, waarmee foto's van de dief (of de eerlijke vinder?) gemaakt kunnen worden.

Het zal altijd nodig zijn om de politie in te schakelen, wanneer jij, dankzij Prey, meent te weten waar de dief woont. En dan is het helaas nog maar de vraag of de politie medewerking zal verlenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.