Ga naar inhoud

Random uitvallen of zichzelf afsluiten

sp33der

Aanbevolen berichten

hey mensen,

ik heb hier sinds kort een probleem met de pc van mijn ouders.

Sinds kort sluit deze pc zichzelf af op random tijdstippen, af valt hij echt gewoon uit en herstart hij zichzelf.

Temperatuur probleem is het al zeker niet (ik kuis hier alle computers geregeld uit), nu is het zo dat vanaf hij een keer is uitgevallen hij constant opnieuw start (zelf geen bios scherm kan je openen).

Als je hem dan een tijdje met rust laat kan je er soms na 5 minuten terug mee werken maar soms ook niet.

Ik heb 3 dagen geleden de voeding vervangen eentje van 600W nu ipv 400W dan was het 2 dagen beter maar nu doet hij het gewoon terug.

Bij windows in opstart F8 gebruiken en dan "disable automatic restart on system failure" geeft geen verschil, het is ook een frisse windows installatie dus vermoed ik dat het echt iets met de stroom te maken gaat hebben.

Iemand die mij misschien kan helpen denken?

dank op voorhand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is de vraag of die 'f8-instelling' na die ene keer ook nog werkt....

weet niet welk os die pc gebruikt, maar in xp ga je configuratiescherm-systeem-geavanceerd-opstart-en herstelinstellingen, om dáár aan te geven dat de pc niet vanuit zichzelf mag opstarten na uitvallen.

als het goed gaat ga je dan blauwe schermen krijgen, en die geven een clou van wat er mis kan zijn.

overigens: je hebt na die frisse windowsinstallatie toch wel alle chipsetdrivers enzo erop gezet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is de vraag of die 'f8-instelling' na die ene keer ook nog werkt....

weet niet welk os die pc gebruikt, maar in xp ga je configuratiescherm-systeem-geavanceerd-opstart-en herstelinstellingen, om dáár aan te geven dat de pc niet vanuit zichzelf mag opstarten na uitvallen.

als het goed gaat ga je dan blauwe schermen krijgen, en die geven een clou van wat er mis kan zijn.

overigens: je hebt na die frisse windowsinstallatie toch wel alle chipsetdrivers enzo erop gezet?

chipsetdrivers staan er op, zal morgen eens zoeken naar die instelling om een blue screen te kunne krijgen, bedankt voor de reactie in ieder geval

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je de pc zelf schoonmaakt heb je dan ook eens gekeken onder de CPU-koeling of de CPU zelf nog stevig en juist vast zit in zijn voetje, en de koelpasta niet versteend is?

dikwijls kunnen los zittende CPU chips of slechte verbinding tussen CPU & koeling headsink voor narigheden zorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om dan Hensyr een beetje te volgen kun je best ook even onderstaande uitvoeren ter extra controle van de temperaturen.:top:

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.