Ga naar inhoud

Taakbalk-vragen


12ejordan

Aanbevolen berichten

Op mijn oude pc had ik voor de taakbalk het zo dat als je kladblok aanklikte, kladblok opende. KLikte je dan opnieuw op het icoon 'kladblok' op de taakbalk, dan opende er nog een kladblok. Zo kon je dus net zoveel nieuwe kladblokdocumenten openen als je zelf wil. Maar op de nieuwe taakbalk die ik heb, kun je er maar één openen. Weet iemand hoe je het zo moet instellen dat je er meerdere kunt openen?

Ik had op mijn oude taakbalk het ook zo dat alle icoontjes helemaal links zaten. Als je dan bijv. op kladblok klikte, dan bleef het icoon 'kladblok' gewoon helemaal links staan, en opende zich er een kladblokdocument en dan kwam er naast het rijtje icoontjes dat dus helemaal links stond, een nieuw kladblokicoontje te staan - of twee of drie als je er zoveel opende. Dat gold ook voor de andere programma's. Hoe stel ik het in dat het weer zo wordt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op je oude pc had je als besturingssysteem waarschijnlijk Windows XP.

Op je nieuwe pc heb je als besturingssysteem Windows 7 of Windows 8.

Windows 7 (of 8) kun je niet precies zo instellen als Windows XP. Sommige dingen werken nu eenmaal anders.

Windows 8 gebruik ik zelf (nog) niet. Wel Windows 7. Ook in Windows 7 kun je meer dan 1 kladblokdocument openen. Open het eerste kladblokvenster op de normale manier. Om een tweede kladblokvenster te openen moet je de Shift-knop ingedrukt houden, terwijl je op het kladblok-icoontje drukt. En zo kun je ook een derde of vierde kladblokvenster openen. Klik daarna eens met de rechter muisknop op een vrije plek in je taakbalk. Je kunt dan kiezen hoe je die kladblokvensters wilt rangschikken/weergeven: gestapeld, trapsgewijs of naast elkaar.

Windows XP had een snelstartvak. In dat vak (direct rechts van de Startknop) kon je de pictogrammen van de meest gebruikte programma's zetten.

Windows 7 heeft geen snelstartvak, maar je kunt programma's wel 'Aan de taakbalk vastmaken', waarna er een pictogram van dat programma naast de knop Start komt te staan. Dat ziet er dan bijna hetzelfde uit als onder Windows XP. Precies zoals onder XP krijg je het echter niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu we het toch over de Taakbalk hebben:

Via eigenschappen kun je "Taakbalk automatisch verbergen" aanklikken.

En hoewel die bij mij correct aangevinkt staat, blijft hij af en toe langdurig in beeld.

Als ik mijn systeem herstart, verdwijnt hij gewoon als je hem niet gebruikt, maar na verloop van tijd verschijnt hij dan weer en is niet weg te krijgen.

Iemand een hint hoe ik dit oplos?

Ed

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.