Ga naar inhoud

Upgrade naar 8.1


Timmekke

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen,

ik zou graag m'n windows upgraden naar 8.1. Heeft er iemand al ervaring mee? Ik hoor dat je hiervoor een Microsoft-account nodig hebt? Ook lees ik dat je achteraf na installatie telkens je je computer opstart, je paswoord moet ingeven van deze account. Deze optie had ik graag uitgezet want wil dat mijn laptop meteen opstart. Is dit mogelijk?

Dus is er iemand die me wat kan helpen met deze upgrade (me er doorheen gaan leiden) want ken er niet veel van.

Alvast bedankt!

Groetjes Tim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor dat je een upgrade uitvoert kan je best even nakijken op de website van de fabrikant van je PC of laptop of een Upgrade haalbaar is.

Indien je al een Microsoft Account gebruikt in je huidige Windows 8 kan je die behouden.

Het ingeven van paswoord kan je uitschakelen, zie deze link. (handleiding is gemaakt voor Windows 8 maar werkt ook voor W8.1)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Upgrade uitgevoerd maar jongens toch...:thumpdown:

1) Startknop is een lachertje...

2) Mijn Avast antivirus was verdwenen...

3) YouTube extensie in Chrome werkte niet meer

4) Installatie duurde héél lang (denk dat ze het zelf ook door hebben want kreeg op bepaald moment zelfs letterlijk de boodschap: "nog wat dingen installeren" :D)

5) Azerty was terug naar Qwerty geswitcht (vervelend als je tijdens installatie moet geg invullen)

Daarom dat ik dus in bericht #1 vroeg of er iemand was dat me door deze upgrade kon helpen want ik wist gewoon dat ik van alles ging tegenkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik heb momenteel vooral last van punt 8 uit bericht #4. Ik zie dus na de upgrade in verkenner de mapjes met mijn video's, afbeeldingen en muziek dubbel staan. Dit heeft oa als gevolg dat als ik wat submapjes met mp3's wil verwijderen steeds de boodschap krijg dat het niet gaat om ze te verwijderen omdat ze reeds geopend staan. Zéér vervelend; Ik moet telkens verkenner sluiten en dan weer opstarten eer het lukt. Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen? Ze staan eenmaal onder mijn naam "Tim De Wit" en eenmaal onder "Deze pc". Eigenlijk staan ze er 3x in want onder de naam die ik aan mijn laptop heb gegeven staan ze ook maar dat was al het geval denk ik.

aangepast door Timmekke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 1 maand later...

In bericht 1 vraag je meer info over de upgrade naar Windows 8, die krijg je in bericht 2.

Er werd gevraagd om op de website van de fabrikant te gaan kijken of een Upgrade wel uitvoerbaar is. Wat is daar het antwoord op?

Dan plaats je onderstaande:

1) Startknop is een lachertje...

2) Mijn Avast antivirus was verdwenen...

3) YouTube extensie in Chrome werkte niet meer

4) Installatie duurde héél lang (denk dat ze het zelf ook door hebben want kreeg op bepaald moment zelfs letterlijk de boodschap: "nog wat dingen installeren" :D)

5) Azerty was terug naar Qwerty geswitcht (vervelend als je tijdens installatie moet geg invullen)

6) Kreeg melding dat Bluetooth opnieuw moet geïnstalleerd worden.

7) Laptop werkt trager

8) Veel extra gele mapjes in Verkenner

Antwoorden:

1. Is iets waaraan we niet veel kunnen doen, een startknop krijg je o.a. via de tip in deze link.

2. "Was verdwenen" meld je, dus ga ik er van uit dat het opgelost is.

3. werkte niet meer, dan ga ik er ook van uit dat het terug OK is.

4. Dat de installatie héél lang duurt kunnen we niet veel aan doen.

5. Er staat weer "was", dus opgelost?

6. Indien Bluetooth nog altijd een probleem is geef dan merk en model/nummer van je laptop door en vermeld ook welke bitversie je Windows 8 heeft.

7. Wat werkt er trager?

8. Dat is normaal, is bij mij het zelfde. Video's, muziek, afbeeldingen zijn bibliotheken. Hier lees je er meer over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.