Ga naar inhoud

Upgrade naar 8.1


Timmekke

Aanbevolen berichten

Die extra mapjes komen waarschijnlijk doordat Windows 8.1 automatisch in een zogenaamde thuisgroep wordt geplaatst. Probeer alle bestanden vanuit de thuisgroep over te zetten naar je lokale mappen, vervolgens kun je de thuisgroep verwijderen. Dit is een feature die mijns inziens weinig nut heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Windows 8.1 ook geïnstalleerd. Wanneer ik 'Deze pc' (in vorige Windows-versies heette dit '(Mijn) Computer') open, dan zie ik zes mapjes staan. Dit zijn de mappen naar de lokale mappen; Afbeeldingen, Bureaublad, Documenten, Downloads, Muziek en Video's. Dit vind ik persoonlijk best handig, je kunt meteen naar één van die mappen.

Wanneer je dit ook bedoelt met je mappen, dan is er niets aan de hand, maar is het gewoon een verwijzing naar de belangrijkste lokale mappen.

EDIT:

Ik ben te snel met antwoorden, volgende keer moet ik eerst goed lezen...

Zelf heb ik er nog geen problemen mee gehad, maar ik wil wel mee zoeken naar een oplossing. Die heb ik zo snel niet.

aangepast door Dippie
Link naar reactie
Delen op andere sites

clarkie...wie heeft er jou gebeten??????

Zit jij hier heel de rimram op te sommen en me verwijten te maken terwijl ik in bericht #6 toch DUIDELIJK aangeef dat ik ENKEL problemen heb met punt 8?

Ik wacht dààr op een antwoord op.

Er heeft me gelukkig niemand gebeten :D, maar het forum waar jij berichten plaatst is om vragen te stellen als er een probleem is of je met een vraag zit.

Jij hebt zelf verschillende berichten geplaatst met wat je allemaal bent tegengekomen tijdens de installatie van Windows 8 en het gebruik er na.

Zulke berichten kan je beter in de huiskamer (klik erop) plaatsen waar er ruimte genoeg is om je persoonlijke bevindingen over Windows 8 kwijt te geraken.

Je echte problemen waar nog een oplossing moet voor komen plaats je dan in problemen/ vragen software, zo blijft alles overzichtelijk. ;-)

En wat je vraag over punt 8 betreft dat stond reeds in bericht 9:

8. Dat is normaal, is bij mij het zelfde. Video's, muziek, afbeeldingen zijn bibliotheken. Hier lees je er meer over.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie snappen het niet maar ik leg het ws slecht uit.

Ik krijg sinds de upgrade naar 8.1 steeds het volgende te zien als ik een mapje probeer te verplaatsen:

post-40670-1417705698,2841_thumb.jpg

Als ik dan taakbeheer open (via Ctrl+Shift+Esc) tijdens deze melding staat er helemaal geen ander programma geopend.

EDIT: is het normaal dat mijn foto zo klein geüpload werd, is nochtans een schermopname.

aangepast door Timmekke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat je de map niet kan verplaatsen is normaal, het is een map die in gebruik is door een programma waarmee je iets download ( Torrent).

je download niet enkel maar je verzend ook automatisch bestanden.

En hoogstwaarschijnlijk gaat het hier ook nog eens om illegale download.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Clarkie, ik zeg toch dat als ik taakbeheer open er GEEN ENKEL programma geopend staat en het is wel héél toevallig dat ik het pas heb sinds de upgrade van m'n Windows.

Heb trouwens ook al eens gemerkt dat als ik een bestand (video) wil afspelen en met de rechtermuisknop klik op "open met" op het bestand, mijn videospeler (door fabrikant op mijn laptop geïnstalleerd) plotseling 2x vermeld stond. 1x gewoon en 1x in iets lichtere kleur. Ook dat sinds de upgrade.

Ik heb trouwens het gevoel dat als ik die melding krijg ("bestand reeds geopend") dat ik het bestand toch kan verplaatsen tijdens deze melding. Dat is toch ook niet normaal. Enfin, dat laatste moet ik nog eens uittesten.

Ik kan dus mijn bestanden zoals muziek en video's 4x!! terugvinden op mijn pc, nl onder:

1) thuisgroep/Tim De Wit/Laptop-Tim

2) Tim De Wit

3) Deze pc

4) Bibliotheken

Daar knelt ergens het schoentje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, vreemd probleem.

Allereerst zou ik de thuisgroep verwijderen, want volgens mij zit daar het probleem. Althans, ik kan me vaag herinneren dat dat bij mij het probleem was. Daarnaast heeft die thuisgroep weinig toegevoegde waarde, omdat je alles (mocht je iets willen delen) ook gewoon via het netwerk in de verkenner kunt vinden. Kijk eerst wel of er geen belangrijke bestanden in staan, want deze gaan verloren tijdens het verlaten van de thuisgroep.

Bibliotheken valt volgens mij standaard onder je gebruikersnaam. Hier is dus niets vreemd aan. De mappen in Bibliotheken is puur een doorverwijzing naar jouw mappen onder Tim De Wit. Dit is hetzelfde als bij 'Deze PC', ook dit zijn doorverwijzingen naar de mappen onder jouw gebruikersnaam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.