Ga naar inhoud

1000 € game pc


Hensyr

Aanbevolen berichten

Dag beste forumleden,

Graag had ik een aankoop advies gekregen voor een Game pc voor een goede vriend van me.

Dit is het stappenplan:

Waarvoor heb ik een PC nodig? vooral gaming

Wat is mijn budget? 1000 € tot 1200 € max. incl. assemblage, installatie en verzending

Een merkcomputer of een samenstelling? samenstelling

Ga ik overklokken? neen

Ga ik later upgraden? neen, de game pc moet dus wel enkele jaren game's kunnen ondersteunen

Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? UTP (kabelaansluiting) + Wifi en 3.0 usb

Ga ik zelf assembleren? neen

Heb ik een besturingssysteem nodig? ja, Windows 7 64 bit systeem

Ga ik zelf installeren? neen

Heb ik een voorkeur aan onderdelen? mag wel een gamer behuizing zijn, geen strakke zwarte kast

Heb ik nog randapparatuur nodig? neen, scherm, toetsenbord en muis is reeds voor handen

Heb ik specifieke wensen? neen

Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel? België, Azerty misschien

Dit zijn zo'n beetje de wensen, een deftige game pc die grafisch mooie prestaties neerzet, genoeg ram geheugen, koeling, goede voeding en een mooie gamer behuizing.

Er mag (maar moet niet) een ssd schijf worden geplaatst maar de user (dokumenten) moet op een hdd, liefst 2 Tb omdat de user veel vertaal werk thuis doet voor bepaalde instanties. (Office heeft hij reeds in bezit en zal hij dus zelf installeren).

Het budget is 1000 € met een maximum van 1200 € inclusief assemblage, installatie en verzending.

Graag uw advies a.u.b.

Groeten, Hensyr.

aangepast door Hensyr
layout foutje rechtgezet
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor u deze samenstelling gedaan

Intel Core i5 4430 / 3 GHz - 6 MB cache

16 GB geheugen wat dus ruim voldoende is doch de moederbord kan 32 GB aan.

120 SSD doch je kan het eventueel laten vallen.

3 TB harddisk omdat het iets duurder is dan 2 TB

600 Watt voeding

In heel stille processor koeler

Draadloos netwerkkaart. Er zit lan netwerkkaart onboard aan de moederbord.

Windows 7 - 64 bits

3 GB videokaart R9 280X Dual-X OC --> je kan er verschillende monitors op aansluiten.

Montage en installeren inbegrepen.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

600 Watt voeding

Zal die 600 Watt voeding voldoende zijn?

Ik bedoel, of deze juist op het randje balanceerd of nog kracht in reserve heeft zodat die niet tot het uiterste moet gaan.

Dat is nog mijn enige twijfel puntje.

Voor de rest ben ik enorm tevreden, zeker na het lezen van de reviews over de Haswell 4de generatie CPU i5 serie en al zeker van de grafische kaart die ook zeer goed scoort en gemakkelijk naast een GTX770 kan staan.

Deze configuratie gaat vonken geven, ik voel het.

Ik laat je nog weten wat John gaat doen.

Maar laat me zeker nog iets weten over de voeding of die dit met gemak aan kan.

Dank u.

Ben benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De pc is net besteld maar met een kleie verandering, de videokaart hebben we op het laatste moment nog veranderd in de Sapphire R9 280X Vapor OC :Sapphire R9 280X VaporX OC @ Azerty

De samenstelling zal er dan als volgt uitzien:

Azerty

Hopelijk past dit alles dan nog in de samenstelling die Stegisoft heeft samengesteld, ik bedoel als werking met de overige componenten en ook als afmetingen in de kast als inzetbaar op het gekozen moederbord.

- - - Updated - - -

Reden van deze verandering was dat de vooropgestelde videokaart een blauwe markering had en bijgevolg dus meer dan 10 dagen nodig had om geleverd te zijn bij Azerty of zoiets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.