Ga naar inhoud

Windows Update voor Windows XP


Fredman

Aanbevolen berichten

Mijn ouders hebben een iets oudere laptop, die ze vooral gebruiken voor bankzaken en muziek. Ik formatteerde die laptop af en toe met een oude Windows XP cd. Nu was het onlangs weer zover, de laptop liep heel traag. Ik dacht hem weer even te formatteren zoals ik al vaker deed, maar er dook een nieuw probleem op:

Windows update deed helemaal niets, het werkte gewoon niet. Even op internet gezocht en gevonden dat je Service Pack 3 moet hebben anders krijg je geen updates. Blijkbaar staat op die cd van mij Windows XP sp2. Ik dus sp3 afgehaald, maar midden in de installatie zegt die dat er een interne fout is opgetreden. Ik heb al meermaals geprobeerd maar steeds met die foutmelding.

Hoe kan ik nu windows updaten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar configuratiescherm / systeembeheer / service

Zoek daar onderaan naar Windows update en dan met de rechtermuisknop op stoppen klikken.

Nu weet ik niet of bij XP C:\Windows\SoftwareDistribution\download bestaat maar ergens zal je update vinden (normaal gezien blauwe kleur map)

Verwijdert daar alle bestanden.

Installeert service pack 3

Daarna windows update opnieuw starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van waar heb je de SP3 gedownload?

Je kan het SP3 hier downloaden van de site van Microsoft.

Als je nog steeds een foutmelding krijgt, kan je daar dan een afbeelding van maken en deze als bijlage toevoegen aan een volgend bericht?

Met paint een afbeelding maken.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar configuratiescherm / systeembeheer / service

Zoek daar onderaan naar Windows update en dan met de rechtermuisknop op stoppen klikken.

Nu weet ik niet of bij XP C:\Windows\SoftwareDistribution\download bestaat maar ergens zal je update vinden (normaal gezien blauwe kleur map)

Verwijdert daar alle bestanden.

Installeert service pack 3

Daarna windows update opnieuw starten.

Dit werkte. De map C:\Windows\SoftwareDistribution\download was wel al al leeg en bij configuratiescherm / systeembeheer / service is het niet onderaan maar bovenaan op Automatisch Updates (ipv Windows Update) klikken

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.