Ga naar inhoud

vreemd hardware matig probleem wat ik ff niet begrijp


Imothep71

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal

Mijn probleem is het volgende.

Heb een oude game pc van een vriend gekregen een 6tal maanden geleden, nooit echt problemen gehad.

Maar nu dagelijks en duurt steeds langer eer ik beeld heb.

Pc start op, hoor 1 beep van bios, wat normaal is, pc is volledig gestart geen beeld, in het begin startte hij wel op na verschillende reboots, wist gewoon als ik windows key drukte, dan 1maal links, en 2 maal pijl omhoog dat ik de reboot functie te pakken had.

Nu heb ik meer dan een 5 tal pogingen nodig eer dat ik beeld heb, als de pc 1maal aan is geweest is er ook geen probleem met herstarten, wel als ik de pc langdurig in standbye laat staan.

Wat ik reeds getest heb, andere monitor geen verandering, andere gpu ook geen verandering.

Men Mobo = Acer MC72XE

CPU = Intel Core 2 Quad Q9550 @ 2833Mhz

Chipset = nVidia nForce 780i SLI SPP

GPU = NVIDIA GT 440

Physical Memory 2048 MB (1 x 2048 DDR2 - SDRAM)

Men OS Windows 7 Ultimate

Dank bijvoorbaat voor enige raad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb reeds een tweede monitor geprobeerd, ondertussen ram contactjes ook prober gemaakt, met ontsmettings alcohol.

Probleem is er nog steeds.

Zo als ik eerder zij ook reeds andere gpu geprobeerd.

Laatste wat ik heb geprobeerd, instellingen veranderd zodat monitor en harde schijfen nooit in sleep gaan wanneer ik de pc niet gebruik

na uren geen probleem en kan ik gewoon verder.

Maar dit is ook weer raar, liet pc aan gedurende hele nacht en heb wel monitor uitgeschakeld, 's morgens, drukte ik de monitor aan, had wel blauw light

dus zou beeld moeten geven maar was er niet.

Dus weer een 10tal + keren herstarten eer ik beeld kreeg.

Groeten

Ps heb het progje HWmonitor eens geprobeerd, dit zijn de resultaat gegevens.

Voltage 0 1.02 Volts [0x40] (CPU VCORE)

Voltage 1 2.14 Volts [0x86] (VIN1)

Voltage 2 3.18 Volts [0xC7] (+3.3V)

Voltage 3 4.95 Volts [0xB8] (+5V)

Voltage 4 12.03 Volts [0xBC] (+12V)

Voltage 7 5.08 Volts [0xBD] (+5V VCCH)

Voltage 8 2.98 Volts [0xBA] (VBAT)

aangepast door Imothep71
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.