Ga naar inhoud

MEDION AKOYA start kan niet opstarten van Rescue CD


Gast

Aanbevolen berichten

  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Neen helemaal niets. Ik ben geen expert, maar zeker geen leek.

Ik raad jullie aan eens een recente MEDION desktop in handen te nemen zodra jullie daar de kans toe hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het nogmaals nagetrokken.

Na op de poweknop gedrukt te hebben komt de naam "MEDION" in grote letters centraal op een zwarte ondergrond te staan. Snel daarna kom ik in het aanmeldingsvenster en vervolgens in het Windows 8.1 START-scherm.

Uit ervaring weet ik dat de DEL-toets in de meeste gevallen toegang verschaft tot de BIOS, net zoals de F8 toets het BOOT-menu oplevert. Zie eerder geplaatste afbeelding. In de bij de pc bijgevoegde handleiding komt dat ook ter sprake, maar over het booten vanaf CD/DVD zegt men niets. En dat is heel vreemd, daar Medion nog steeds een "Windows"- en "Application and Support" CD/DVD mee levert.

Ik moet weel bekennen dat ik bij de recente MEDION's nog geen van beide CD/DVD's heb hoeven te gebruiken. Misschen het moment om het nu eens te proberen.

Tot voor kort ging ik van hetzelfde gedachten goed uit als jullie. Maar de Windows 8 (8.1) MEDION-PC's zijn een uitzondering op de regel geworden, dat is voor mij duidelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan volgt dit:

post-44557-1417705611,8638_thumb.jpg

Dan enkel nog inloggen om naar Windows te gaan.

U had een volgende keuzemenu verwacht hé. Neen hoor, dat wist ik al.

Ik vermoed dat het probleem in de BIOS zit. Mogelijk zelfs een bug.

post-44557-1417705611,7702_thumb.jpg

post-44557-1417705611,8156_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Art. Nr: 10018270(voor manual en driver downloads)

Ik denk niet dat je aan de volgende nummers veel hebt:

MED S/N: 12329010030788

MSN No: 20054901

Ondertussen kan ik wel al melden dat de pc WEL boot vana de bijde pc bijgevoegde "Application en support CC". Bij het opstarten verschijnt automatisch de klassieke vraag "Druk op een willekeurige toets indien je Kan de CD/DVD wil opstarten".

Ik begin al zo stillaan te denken dat Medion een soort van zelfbescherming in de bios heeft ingesteld waarbij Medion-vreemde boot-divices genegeerd worden.

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.