Ga naar inhoud

Hoe verwijder ik een niet-toegankelijke file?


Albert134

Aanbevolen berichten

Sorry; dat was helemaal niet de bedoeling.

Dan proberen we een andere tool van een gegarandeerd veilig site.

Download en installeer BlitzBlank. De download start automatisch.

Start het programma op

Klik op de tab script en plak onderstaande code in het teskstveld.

DeleteFolder:
  D:\ZZZ

Klik nu onderaan op execute now

Volg verder de instructies van het programma en sta toe om de pc te herstarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moest het zijn dat een bepaald prog je bestanden vasthoudt (wat ik niet vermoed),dan kan je nog aan de slag met

WhoLockMe Explorer Extension v2.0 beta (NT-Win2K-XP) download page

en eventueel met

DelinvFile - Utility for Deleting Invalid Files and Folders

Verder vind je ook nog info op You cannot delete a file or a folder on an NTFS file system volume

en als laatste hulpmiddel raad ik je het gebruik van een Knoppix-cd aan: een bootable cd op basis van Linux waarmee jij je schijf buiten windows-om kan gaan benaderen. Je hoeft er niets mee te installeren, maar je kan wel aan je bestanden (en die map) aan en ze proberen te gaan verwijderen. Bij mij lukte het ooit eens in zo'n geval.

Moest je hierover info willen, 'k heb er een korte uitleg over. Vertel het dan maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Killbox werkt niet voor deze directory. Ik heb het geprobeerd met direct verwijderen en dat gaat niet. Daarna met verwijderen na reboot en ook dat mislukt. Er was wel op de C: schijf een kopie gemaakt van de te verwijderen directory. Die kon ik daar wel verwijderen.

Daarna geprobeerd met BlitzBlank: verwijderen na reboot. Ik kreeg na het opnieuw opstarten een melding dat ook dat niet kon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

DelInvFile heb ik daarna geprobeerd. Je mag 3 gratis pogingen doen. Het is een zeer gebruikersonvriendelijk programma. De juiste file selecteren is een crime. Het is me 1 keer gelukt en daarna niet meer. Bij die ene keer kreeg ik opnieuw een melding dat de file naar een ander programma verwijst dat niet toegankelijk is, bla-bla-bla. Verder dus veel onzin waar je niets aan hebt. Ook dat programma werkt dus niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

WhoLockMe heb ik ook geprobeerd, maar de exe file is niet te gebruiken. Die vraagt om toevoegingen, maar ik zou niet weten hoe dat kan: ik kan er alleen maar op klikken en er wordt verder niets geboden. Er wordt aangegegevn dat je de te verwijderen filename moet toevoegen, maar ik zou niet weten hoe. Dat wordt niet verteld. Zou misschien werken in een script of zoiets, maar daar voor mis ik de handigheid. Zeer onvriendelijk en dus direct weer verwijderd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.