Ga naar inhoud

Laptop hapert steeds even


zeMastear

Aanbevolen berichten

Hallo weer. Ondertussen zijn we een tijdje verder en de laptop doet het nog ;)

Al mijn belangrijke bestanden zijn veilig opgeslagen op een ander medium. Het kopen van een nieuwe harde schijf probeer ik zo lang mogelijk uit te stellen tot ik het financieel wat breder heb. Tot die tijd kijk ik gewoon aan hoelang het duurt voordat die zijn laatste adem uitblaast.

Het vreemde is, dat de laptop het nu eigenlijk gewoon heel goed doet (ook al weet ik dat de harde schijf elke seconde kapot kan gaan). Hij is na al die scans enzo sneller geworden en het gehaper komt veel minder vaak voor. Maar vandaag gebeurde er weer iets vreemds. Het scherm is 3x uitgevallen / uitgegaan. Hij gaat helemaal op zwart, of op lichtblauw, of op groen met balkjes, grijs, etc. Maar de laptop blijft wel draaien en er komt nog wel een klein beetje licht van het scherm af, hij is niet net zo donker als wanneer de laptop uit staat. Het is 2x gebeurd tijdens zwaar gebruik van de processor en het kan ook uit te lokken zijn door zware programma's aan te zetten. Wat bovendien gebeurt is, is dat 1 van de led-lampjes aan de voorkant van de laptop uitgaat tegelijk met het beeldscherm. Het is de 2de van rechts (ik vermoed van de harde schijf? Normaal flikkert dit lampje steeds en hoe zwaarder de laptop gebruikt wordt, hoe meer die flikkert etc).

Wat mijn vraag is: is dit nog steeds een harde schijf probleem? Niet dat ik een harde schijf koop en dat ik er later achter kom dat dat niet het enige probleem was/is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.