Ga naar inhoud

[OPGELOST] Keuze IT provider


Mr Red

Aanbevolen berichten

Ik verhuis binnekort en had daar dus graag internet gehad.

Bedoeling is om draadloos op te surfen op men pc en via draad online te gamen.

Er is kabel en telefoon aansluiting voorzien. Ik ben wel niet van plan een vaste telefoonlijn te nemen.

Heb zelf al wat zitten vergelijken maar ik geraak er niet goed uit aangezien belgacom en edpnet via vaste telefoonlijn werken.

Welke kosten komen er allemaal nog bij kijken want ik lees dingen over splitters die nodig zijn, extra activatie, installatie, configuratie kosten, ook nog een extra "row copper lijn" indien er geen vaste tel lijn is wat ook weer extra euros inde maand kost enz enz... en dan uiteraard nog de modem zelf.

Nu is men vraag, wat zou ik mijn geval de beste keuze van provider zijn ?

Zijn er mss nog ander providers buiten telenet , belgacom die interesant zijn ?

Welke modem/router neem ik best ?

Is draadloos surfen even snel als via kabel ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Steek uw licht eens op bij XS. Door enkele simpele vragen te beantwoorden krijg je een aantal mogelijke formules en providers voorgesteld, afhankelijk van je wensen.

Op userbase hebben ze ook veel onderwerpen over de keuze van een provider.

Dommel (gebruikt het Belgacomnetwerk) en dxAdsl (gebruikt netwerk van Scarlet) zijn zeker het overwegen waard.

Welke modem/router neem ik best ?
Best een modem/router nemen die draadloos de snelheid van ADSL2+ (24 Mbps) aankan. Een toestel in de G range (tot 54 Mbps) gaat ruim voldoende zijn. Zelf heb ik een Linksys WAG200G en ik ben er heel tevreden van.

De draadloze netwerkkaart van je pc moet deze snelheden natuurlijk ook ondersteunen.

Is draadloos surfen even snel als via kabel ?
Dat hangt van het van het gebruikte draadloos protocol af.

802.11b gaat tot 11 Mbps en 802.11g tot 54 Mbps, 802.11n is nog sneller. Tegenwoordig is 802.11g zowat standaard in nieuwe pc's

Bekabeld heb je een 10 of 100 Mbps verbinding.

Met een gewoon ADSL profiel van 6 Mbps ga je het verschil niet merken.

Met een wireless G ga je zelfs bij de hogere snelheden van adsl2 en 2+ geen verschil zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem ik dxADSL (small home) dan moet ik dus nog een row copper lijn nemen wat me 7€/maand extra kost bovenop de 25€.

+ 1x 25€ actievatie kosten, modem/router (hoeveel kost zo iets eigenlijk ?), splitter van 10€.

Komt dus op 32€/maand voor 40Gb limiet.

Bij Telenet heb ik geen copper lijn nodig maar kost het al 42€/maand voor slechts 20Gb limiet

Ik denk dat ik dan maar is verder informeer bij dxADSL

Over de modem/router.

Aangezien ik aan 6/12Mbps surf heb ik dus voldoende aan een gewone ADSL of toch voor de zekerheid een ADSL2+ nemen ?

Wat is eigenlijk de prijs van een gewone en zo een 2+ ?

thx!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor het gemak van je zou ik gewoon het telenet smartshake pack nemen

Je betaalt 40€ per maand en je krijgt

- Internet (12 megabit, 30 gig datavolume, alle toestellen in bruikleen dus als ze defect zijn moet jij geen kosten lappen. Als je een beetje oplet en je zware downloads 's nachts legt kan je van het nachtsurfen genieten, zo surf ik maandelijks voor rond de 5 gig en download ik nog eens 50 gig op mijn verbinding zonder erover te gaan)

- Vaste Telefonie (na 4u 's avonds tot 8u 's ochtends bel je voor niets naar alle vaste lijnen in heel europa)

Bij telenet zou je dus vrij "dom" moeten zijn om het gewone internet te nemen, voor 2€ per maand minder krijg je gratis vaste telefonie erbij & uitbreiding van je datavolume.

Verder moet je bij ADSL rekening houden met de afstand tot de centrale voor je snelheid te halen (zo kan je op den buiten gemakkelijk 3 megabit krijgen als je voor een 12 megabit betaalt), terwijl mijn ervaring is dat je bij telenet je snelheid waar je voor betaalt ook effectief hebt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb je een erg goed punt !

Ik had die pack's op de telenet site nog niet bekeken maar deze zien er idd wel interessant uit.

Nu zou ik eerder gaan voor internet + Digitale tv, aangezien ik enkel bel met de gsm en ik toch ooit van plan was om dgitaal te kijken . Blijkbaar betaal ik dan 40€ voor dus internet en de HD digicorder.

Nu vraag ik me wel af of die modem draadloos is ...

wrs zullen die modems in zulke acties vast bepaald zijn en wil men iets anders mag men bij betalen.

Maar in informeer me daar wel is verder over, bedankt voor de tip !

Link naar reactie
Delen op andere sites

De standaard modem van telenet is inderdaad mét kabels, maar ik dacht dat bij nieuwe klanten ze niet veel vroegen voor de draadloze installatie (als kabels leggen te duur voor hen uitkomt dan zetten ze zelfs direct een draadloze).

Reken op 25€ per pc die draadloos aangesloten moet worden & geen draadloze kaart heeft, en nog eens 70€ voor je basisstation. Eventueel kan je de powerlines nemen, maar die vind ik toch minder goed dan draadloos of bedraad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.