Ga naar inhoud

Office 2007 en 2013 in conflict?


JVHe

Aanbevolen berichten

Beste

Sinds enkele maanden hebben ik Microsoft Office 2013 (Professional Plus) geïnstalleerd. Omdat ik ook nog de functionaliteit van Microsoft Office 2007 (Professional) wilde behouden, heb ik geen upgrade, maar een aangepaste installatie uitgevoerd. Ik ben heel tevreden van Office 2013, maar sinds vandaag gebeurt het volgende: telkens als ik een officebestand, Word, PowerPoint, Excel ... open vanuit Verkenner of vanuit de lijst met recente items op de taakbalk van Windows 7 (als ik dat duidelijk uitleg), dan opent er een venster met als titel 'BCM Office-invoegtoepassing' en als melding wordt er 'De versie van de Office-toepassing komt niet overeen' weergegeven. Daarna wordt het bestand met het Officeprogramma met de versie 2007 geopend. Ondanks dat alle Office 2013-programma's als standaard voor hun soort ingesteld staan. Heeft er iemand enig idee hoe dit komt? Hiervoor had ik dit probleem niet, ook heb ik onlangs geen nieuwe software geïnstalleerd.

Met vriendelijke groeten

JVHe

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch nog problemen! Met Word. Telkens als ik een Worddocument open, wordt er een venster van Microsoft Office enterprise geopend om Office 2007 zogenaamd te configureren. Nadat dit gebeurt is of als dit is geannuleerd opent het document in Word 2007. Bij de instellingen van standaardprogramma's wordt er Word (desktop), de 2013-versie dus, weergegeven met het icoontje van Word 2007, die dus ook daadwerkelijk de documenten opent. Bij het associëren van een bestandstype aan een bepaald programma is het perfect mogelijk Word 2013 te selecteren uit de locatie C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office15\WINWORD.EXE, maar wanneer deze dan geselecteerd is wordt Word in het venster van mogelijke programma's met het logo van Word 2007 weergegeven. Nogal raar allemaal en zeker omdat er geen (toch niet door mijzelf) programma's geïnstalleerd zijn of andere wijzigingen zijn aangebracht.

*toevoeging: niet alleen Word maar ook Excel, PowerPoint en wellicht nog andere Office-programma's openen opnieuw in 2007 en niet 2013, ondanks dat het een paar uur geleden opgelost leek te zijn.

aangepast door JVHe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.