Ga naar inhoud

SSID niet meer zichtbaar


Bektronics

Aanbevolen berichten

Beste forumleden.

Onlangs heb ik van een familielid een laptop Asus X55A, waarop windows 8 staat (Zonder touchscreen) in mijn bezit gekregen om eens na te kijken. Deze mensen konden de pc met geen stokken bedienen en vroegen mij om het systeem in een soort XP omgeving te willen zetten. Aangezien het hier om een OEM versie van win 8 ging kon ik niet downgraden naar win7. Het beste resultaat heb ik behaald met een update naar win 8.1 te doen en dan een tooltje te installeren dat een beetje op win 7 leek. Daar kunne ze mee leven en tot zover alles OK dus.

Nu het probleem. Thuis heb ik internet van Telenet via een D-link router dus draadloos. Ik zag onmiddellijk mijn SSID en kon, na invullen van mijn wachtwoord direct op internet gaan. Geen probleem dus. Na een tijdje breng ik het toestel terug naar mijn familielid, die een router van Philips heeft staan (N router), maar tot mijn grote verbazing zag ik de SSID niet meer staan in de lijst. Ik dacht eerst dat hij verborgen was door de router en heb er even mijn I-pod bijgenomen. Resultaat: de SSID is zichtbaar op de I-Pod en ook te gebruiken. (Na invullen van password natuurlijk).

Ik begrijp niet waarom de win 8.1 pc de SSID niet ziet en weergeeft. Toch geeft hij verschillende SSID's aan die in de buurt uitzenden, maar van de eigen router niet.

Mijn familielid heeft nog een oude pc staan met win XP op en daar kan hij wel mee op internet via de router. Dus deze ziet de SSID wel.

Zij hebben Belgacom ADSL, en heb even met de helpdesk gebeld. Normale standaard reactie, voeding even van de router en na 20 seconden terug aansluiten en het zal wel gaan. Uiteraard geprobeerd maar no way Gozee. Geen SSID te zien van de Philips router. Wel terug internet op de oude XP pc. Nog even gebeld met de helpdesk, antwoord, reset maar alles en begin terug van opnieuw. Maar daar geloof ik nu eens geen snars van dat dit de oplossing zou zijn. Veel moeite en gesukkel voor niets denk ik.

Wie kan mij van dienst zijn en mij helpen dit probleem op te lossen.

Alvast bedankt

Grts

Dré

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.