Ga naar inhoud

boot cd/usb activeren


chrisv

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik wil een syteembackup maken van de systeemschijf op mijn laptop. Hiervoor gebruik ik Redo Backup & Recovery. Op mijn windows 7 PC werkt dit tot zover perfect. Nu wil ik dit ook toepassen op mijn laptop met windows 8.1. Het lukt me niet om deze op te laten starten van de redo usb of dvd. Ik heb dit geprobeerd via de officiële windows 8 methode via instellingen....... opstartinstellingen, daar verwezen naar de bootable redo usb en ook geprobeerd vanaf dvd. Wat ik ook doe de laptop start telkens weer met windows. Ook als ik probeer op te starten met indrukken van de F12 toets kom ik soms wel in een keuzemenu om van usb/dvd op te starten, maar vervolgens doet hij het niet. Frustrerend. Wie kan mij helpen?

Alvast dank

chrisv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de laptop herstart met de cd of dvd erin en je geraakt tot aan het keuzemenu om vanaf dvd te starten moet je erna wel op een gegeven moment als de tekst "druk op een willekeurige toets om op te starten vanaf cd/ dvd " ook nog direct op een willekeurige toets drukken.

Indien dat niet lukt geef dan eens het merk, model en modelnummer van je laptop door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie in verkenner de inhoud van de dvd, kan de autorun.exe selecteren en uitvoeren. Ik krijg dan de melding dat ik moet herstarten met het indrukken van de F8 of F 12 toets (afhankelijk van het besturingssysteem). Bij windows8 is er een andere mogelijkheid om de rebooten via pc instellingen. Alles geprobeerd, geen resultaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu we al die andere dingen kennelijk kunnen uitsluiten, moet het euvel in de bios gezocht worden.

immers: daar wordt het opstartproces geïnitieerd.

ga in de handleiding eens na hoe op jouw apparaat de bios te resetten.

overigens begrijp ik dat het nog een gloednieuwe machine is: wat zegt de leverancier?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.