Ga naar inhoud

Mogelijk virus


Aanbevolen berichten

Je Java software is verouderd.

Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem.

Ga naar Java en download daar de correcte Java versie.

  • Klik op "Gratis Java-download".
  • Ga akkoord met de licentiebepalingen en klik op de button voor de gratis download.
  • Het bestand JavaSetup wordt aangeboden - kies hier voor "bestand opslaan".
  • Sluit alle programma's die eventueel open zijn - zeker je web browser!
  • Ga dan naar Start > Configuratiescherm > Software en verwijder alle oudere versies van Java uit de Softwarelijst.
  • Vink alles aan met Java Runtime Environment (JRE of J2SE of JAVA) in de naam.
  • Klik dan op Verwijderen of op de Wijzig/Verwijder knop.
  • Herhaal dit tot alle oudere versies verdwenen zijn.
  • Na het verwijderen van alle oudere versies, herstart je pc.
  • Klik vervolgens op JavaSetup om de nieuwste versie van Java te installeren.
  • Vink de installatie van de Ask toolbar uit en ga dan verder met de installatie.

Er is waarschijnlijk ook iets mis met de harde schijf.

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Maak een afbeelding van het resultaat.

Voeg deze afbeelding toe als bijlage aan een volgend bericht.

Een afbeelding kan je maken met het knipprogramma.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Kik op start, typ windows disk management in het zoekvak en druk enter.

Maximaliseer het venster en maak er dan een afbeelding van.

Voeg deze afbeelding toe als bijlage aan een volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb Java al kunnen installeren (oude zijn eerst verwijderd) en nu ben ik bezig met HD Tune maar ik vind bij Error scan niet hoe ik mijn harde schijf moet selecteren en daardoor kan ik ook niet de startcommando's geven?

- - - Updated - - -

Ik heb alles nog eens opniew gedaan van HD en nu kon ik wel starten al heb ik niks kunnen selecteren.

Ik heb in het begin mijn AVG antivirus verwijderd omdat dit continu conflicten opriep met de programma's die ik van jullie moest laten werken. Wanneer moet ik mijn AVG terug installeren.

Ik heb een abonnement van 2 jaar vanaf 23/03/2013 en waar moet ik dat gaan zoeken. Sinds mijn debacle met Spubot heb ik schrik om zomaar een programma wildweg te downloaden.

Ik heb ook gezien dat in mijn software nergens Spybot staat gedownload alhoewel ik dat zogezegd wel had gedaan. Ik heb die mannen van Spybot zelfs via Paypal nog een bedrag gestort! Ik zou dat eigenlijk aan paypal moeten melden want die mannen lachen zich zot, betalen om een virus te mogen downloaden en te installeren!!

- - - Updated - - -

post-26782-1417705664,9537_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vermits ik nu van jullie weet dat mijn JAVA verouderd was heb ik mijn andere PC ook nagekeken en precies gedaan zoals jullie gezegd hebben maar na installatie van de nieuwe JAVA heb ik de versie door JAVA laten nakijken en ik krijg een melding dat hij dat niet kan. Op die oudere PC staat wel Windows XP ipv Windows 7. Is dat dan een probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik windows disk management intyp dan krijg ik alleen geen zoekresultaten gevonden, opnieuw zoeken in bibliotheel, thuisgroep enz...?
Klik met rechts op het icoon van de computer op het bureaublad.

Kies dan voor beheren.

Kijk dan onder opslag naar het schijfbeheer.

Vermits ik nu van jullie weet dat mijn JAVA verouderd was heb ik mijn andere PC ook nagekeken en precies gedaan zoals jullie gezegd hebben maar na installatie van de nieuwe JAVA heb ik de versie door JAVA laten nakijken en ik krijg een melding dat hij dat niet kan. Op die oudere PC staat wel Windows XP ipv Windows 7. Is dat dan een probleem?
Als er op de xp nog geen java staat, kan er ook niet naar de versie gezocht worden.

Je kan dan gelijk doorgaan naar het downloaden en installeren van de nieuwste versie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn oude PC stond Java versie 33 en ik heb conform jullie richtlijnen eerst alle oude Java programma's verwijderd en dan de nieuwste versie gedownload.

Moet ik mijn antivirus terug installeren op mijn nieuwe PC met Windows 7 professional.

Ik heb ondertussen ook een aanvraag gedaan bij Paypal om na te gaan of ik inderdaad een nep Spybot programma heb gedownload met een virus erin. Want volgens mijn betaling was de Spybot geen USA en daarvoor was Spybot wel in USA.

Ik heb geen icoon van mijn computer op het bureaublad staan?? Wat nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn oude PC stond Java versie 33 en ik heb conform jullie richtlijnen eerst alle oude Java programma's verwijderd en dan de nieuwste versie gedownload.
En is het gelukt om die te installeren?
Moet ik mijn antivirus terug installeren op mijn nieuwe PC met Windows 7 professional.
Dat mag je doen ja.
Ik heb geen icoon van mijn computer op het bureaublad staan?? Wat nu?

Ga naar start, typ compmgmt.msc in het zoekveld en druk enter.

Kijk dan onder opslag naar het schijfbeheer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk wel dat ik Java heb kunnen installeren want ik heb daar geen problemen mee gehad.

ik zal mijn anti virus terug installeren maar ik heb een beetje schrik om nu zomaar in het losse weg AVG te downloaden na mijn slechte ervaring met Spybot.

Kunt U mij een 100% zekere AVG download site aangeven?

ik kan inderdaad via computerbeheer een volledige bladzijde informatie krijgen van mijn PC, moet ik daar een printscreen van maken voor U?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.