Ga naar inhoud

Mogelijk virus


Aanbevolen berichten

Ik zal nu die actie uitvoeren.

- - - Updated - - -

post-26782-1417705666,593_thumb.jpg

- - - Updated - - -

Ik hoop dat ik alles correct heb gedaan en dat de printscreen bruikbaar is

- - - Updated - - -

Ik heb nog eens jullie "unhide" programma gedaan maar dat was voor de C harde schijf, hoe kan ik dat voor de andere harde schijven D en F doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Jouw D schijf is een systeempartitie die normaal gezien geen schijfletter krijgt en dus niet zichtbaar zou mogen zijn.

Best is om daar geen persoonlijke bestanden op te zetten en als die er op staan, deze zo snel mogelijk af te halen en ergens anders te zetten.

De G schijf is de recovery-partitie om de pc terug te zetten naar de fabriekstoestand.

Daar blijf je best ook vanaf.

De F schijf zou normaal bruikbaar moeten zijn maar er staat slechts 102 MB op en dat kan systeeminformatie zijn die niet zichtbaar is in de verkenner.

Je kan proberen met een Ubuntu Live CD de betrokken partities te bekijken en je persoonlijke bestanden er af te halen en op een andere partitie of externe schijf te zetten.

Hoe je dit doet, kan je nalezen in deze topic: http://www.pc-helpforum.be/f284/bestanden-windows-kopi-ren-via-ubuntu-23338/

Daarna kan je de D en de F partitie verwijderen via het windows schijfbeheer.

Dan de pc herstarten, naar het schijfbeheer gaan, een nieuwe afbeelding maken en hier plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke Ubuntu moet ik downloaden:

Ubuntu 13.10 gives you all the latest features, while Ubuntu 12.04 LTS comes with extended support?

En ik heb 32 bits als ik het goed begrepen heb.

- - - Updated - - -

Ik was dus ook niet op de hoogte van die schijfpartitie op D en ik dacht altijd dat mijn D schijf een andere schijf was dan mijn C schijf en dat ik dara in veiligheid al mijn bestanden kon in opslaan.

Als ik die nep spybot had geïnstalleerd op 31 januari vroeg hij om die tijdelijke internetbestanden te verwijderen en ik gaf toestemming en toen was dus alles op mijn D en F schijf gewist

De dag nadat ik "die nepspybot " had geïnstalleerd en mijn PC dus al moeilijk aan het doen was toen heb ik nog éénmaal al mijn bestanden zien staan op die D schijf en toen was alles weg als ik het 's middags wilde downloaden op een externe harde schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke Ubuntu moet ik downloaden:

Ubuntu 13.10 gives you all the latest features, while Ubuntu 12.04 LTS comes with extended support?

En ik heb 32 bits als ik het goed begrepen heb.

Je hebt inderdaad een 32 bits windows.

Neem de Ubuntu 12.04 LTS, die komt overeen met deze in de opgegeven handleiding.

Misschien is er met Recuva nog iets te redden van de gewiste bestanden

Handleiding Recuva

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer het eerst met Ubuntu.

Vind je daarmee geen bestanden op de bewuste schijven, kan je nog altijd Recuva inzetten.

Als je Recuva gaat gebruiken, heb ik nog enkel tips die niet in de handleiding staan.

Voor je de scan start, ga je naar de opties en open de tab acties.

Vink daar alle vakjes aan behalve "toon nul byte-bestanden".

Als je effectief bestanden gaat terughalen van de D of de F schijf, zet je de teruggehaalde bestanden best op de C schijf .

Anders loop je het risico dat er bestanden overschreven worden die nog moeten hersteld worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zojuist gepoogd om ubuntu te downloaden maar ik krijg nu een aanvraag om ubuntu met paypal te betalen??
Ubuntu is volledig gratis.

Je kan het ISO bestand met de installatiebestanden hier rechtstreeks downloaden.

Kan ik ook UBUNTU met een USB stick gebruiken op mijn PC dat is gemakkelijker voor mij om te doen of moet ik die CD branden?
Dat kan inderdaad maar dan heb je een extra programmatje nodig.

Alle informatie over de werkwijze en de link naar het programmatje vind je op deze pagina.

aangepast door kweezie wabbit
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.