Ga naar inhoud

pc start niet meer op


dgpatje

Aanbevolen berichten

  • Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hallo,

Tot hiertoe alles in orde met de strepen op het beeld en het vastlopen.

Gisterenavond nog even een klein conflictje gehad (een uurtje na het updaten van de videokaart), maar deze keer geen strepen maar een bibberend beeld. Terug opgestart (een 3-tal keer) en daarna startte de pc terug normaal op. Vandaag ook normaal opgestart vanmiddag, en tot hiertoe niks meer gehad.

Alleen nog een paar kleine details :

Sinds gisterenavond (na het conflictje) krijgen we bij het opstarten wel een welkomscherm, maar geen aanmeldscherm (waar je op de gebruiker moet klikken). Het gaat direct door naar het bureaublad. Op zich niks erg aangezien wij toch maar met één account zaten, maar wel raar want het staat normaal aangegeven dat we een aanmeldscherm moeten krijgen.

Zelfs nadat de pc uit schermbeveiliging wordt gehaald, geen aanmeldscherm meer, direct naar bureaublad.

Ook als we in configuratiescherm gaan, kan ik bij "Beeldscherm", "achtergrond bureaublad wijzigen" en "thema wijzigen" niks meer openkrijgen. Als ik erop klik dan beweegt het alleen heel even, maar gaat niet open.

Kan dit door de update zijn?

Voor de rest werkt alles prima. Al een hele namiddag op de pc bezig zonder problemen.

Nog één klein vraagje, sinds een paar dagen krijg ik jullie berichten ook niet meer in de e-mail. Ik heb de eerste 2 dagen wel e-mails gekregen, maar plots was dat gestopt, en moet ik via de laatste mail-link terug naar het forum komen om de laatste antwoorden te lezen. Kan dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi dat het al zeker de goede richting uitgaat.

wat je aanmeldscherm betreft: HOE het komt dat bij jou dat scherm weg is, weet ik niet, maar bij mij is het al jàren weg (zal ik wel zelf ergens veranderd hebben denk ik) en ik moet dus ook nooit op (de enige) gebruiker klikken. (ook niet als ik uit schermbeveiliging kom)

Wat je achtergrond betreft: ik ga er wel op een andere manier naartoe: op je bureaublad rechts klikken > eigenschappen > tabblad bureaublad

(en dus niet via mijn beeldscherm - of bedoelde je met beeldscherm 'bureaublad' ?)

enfin, hoe dan ook: 'k kan het niet verklaren.

Wat de mailnotificatie (wat een woord!) betreft: stuur eens een pbtje naar een beheerder of zo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k wilde eerst al antwoorden: hé raar, bij mij ook - want ik had er ook een paar aangeklikt en er gebeurde bij mij ook niets. 'k Was van boven naar beneden gegaan met mijn keuze. Maar toen ik terug bovenaan begon, kreeg ik het (in het kleine scherm) toch te zien.

Probeer dit eens: klik er eentje aan en klik rechts onder op Toepassen - lukt het dan wel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij opent eigenschappen gewoonweg niet. Weet niet hoe het komt, maar het is alleszins sinds de update van de videokaart zo. Raar.

Maar voor de rest werkt de pc terug uitstekend (tot hiertoe, ben in 't weekend er nog ni zoveel op geweest), geen strepen meer, geen rare kleuren.

Ik weet niet of ik nu al die downloads van jullie (RSIT, Zoek, AdwCleaner, Speccy) moet verwijderen of niet. Moet er nog iets gebeuren om de laatste kleine ongemakken te verhelpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is terug van da :-(. Ik had nog maar net het vorige bericht gepost, en ineens terug rare kleuren, bibberend scherm, en opstartproblemen.

Ik zit momenteel terug in veilige modus. Wel geen blauw scherm gekregen, enkel raar, bibberend en gestreept scherm.

Ik weet niet wat ik hiervan moet denken. Als het toch de videokaart is, dan weet ik niet of het de moeite is alleen die te vervangen. Kan het nog een ander mankement zijn? De pc is al wel 7 jaar oud. Maar al mijn programma's zijn voor Xp, en momenteel verkopen ze al Windows 8 waar ik toch ook van gehoord heb dat veel mensen er niet mee overweg kunnen. Dus ik hoop nog steeds op een oplossing om mijn eigen pc te behouden.

Iemand raad?

- - - Updated - - -

Als ik dan een tijdje op de pc bezig ben (in veilige modus) dan zijn de kleuren terug normaal. Het gaat precies op en af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben dus geen hardwarekenner, maar zoals ik het nu zie zit ik te denken aan: ofwel begeeft je videokaart het ofwel zijn je temperaturen te hoog. Heb je die laatste al eens bekeken? (mogelijk zijn de temps van je videokaart-zelf te hoog ipv bv van je schijven)

Maar da's dus er maar even met de pet naar gegooid.

Harwarekenners kunnen je hier verder helpen. (eventueel een nieuw topic openen in Hardware met de vraag hoe jij je videokaart kan controleren)

Wat je XP betreft: zelf heb ik een xp-beestje van 9 jaar oud en inderdaad: je hebt nu de keuze tussen (als het dàt zou zijn) een nieuwe videokaart en doorwerken met XP - ofwel overschakelen naar Win 7 (zoals velen doen heb ik gehoord) of naar 8.1. Je hardware zal niet goed genoeg zijn om op je oude computer 8.1 te draaien.

Zelf ben ik de overgang aan het maken naar 8.1 gezien XP begin april afloopt. Maar jij doet natuurlijk wat jij voor jezelf het beste vindt...

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.