Ga naar inhoud

Foto's draaien


Hans25

Aanbevolen berichten

Op mijn tablet, Medion lifetab, heb ik vanaf een externe harde schijf wat foto's geplaatst. Dat heb ik gedaan met het programma Bestandsbeheer. Het vreemde is dat er enkele foto's opstaan die gedraaid moeten worden. Helaas weet ik niet hoe ik dat moet doen. Ik heb al de gratis app Photoshop Expres gedownload en geïnstalleerd, maar kom er niet wijs uit. Het is bedoeling dat ik de desbetreffende foto's alleen maar draai. Verdere bewerkingen is niet nodig, want dat doe ik toch niet. Wie kan mijn helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Hans,

Als het goed is kun je die foto's gewoon openen met de app Galerij, die waarschijnlijk standaard op je tablet zit. Je hebt daar geen extra programma voor nodig.

Start de app Galerij. Blader/schuif door je foto's en tik op een foto die gedraaid moet worden. Hij wordt dan geopend.

Klik dan even rechtsboven op je scherm. Dan verschijnt daar een pictogram dat eruit ziet als 3 puntjes boven elkaar. Klik daarop.

Wanneer het een losse foto is, die niet in een album zit, dan kun je meteen al kiezen voor Linksom draaien of Rechtsom draaien.

Bij mij staan er ook albums op mijn android tablet die ik gemaakt heb met Picasa en die daarom op de servers van Google staan.

Als ik op mijn tablet zo'n foto uit een album wil draaien, dan klik ik ook rechtsboven op het pictogram met de 3 puntjes.

Kijk dan zelf eens wat voor keuzes jij krijgt. Ik kan bij een foto uit een Picasa album kiezen uit Diavoorstelling, Bewerken, Bijsnijden, Foto instellen als, Details, Afdrukken.

Als ik hem wil draaien moet ik daar natuurlijk kiezen voor Bewerken.

Er verschijnen dan 4 mogelijkheden onderaan je scherm. Kies de derde mogelijkheid. Dat is het symbool voor Bijsnijden.

Wanneer je daarop getikt hebt, zie je dat je dan kunt kiezen voor Bijsnijden, Recht maken, Draaien of Spiegelen.

Jij kiest daar natuurlijk voor Draaien.

Hij draait de afbeelding alleen rechtsom. Dus je zult misschien een paar keer op Draaien moeten klikken voordat jouw afbeelding goed staat.

Ik hoop dat je er zo uitkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.