Ga naar inhoud

Systeempartitie op SSD vergroten


Aanbevolen berichten

Mijn 128 GB geeft dit plaatje:

post-31641-1417705728,39_thumb.jpg

Op de meest rechtse OEM-partitie van 1 GB krijg ik met de rechter muisknop alleen 'Help' te zien in Windows schijfbeheer.

Met EasUs Partition Master krijg ik een vergelijkbaar plaatje, en daar kan ik met de rechter muisknop die1 GB partitie wel kopiëren of wissen, maar Resize/Move wordt niet getoond.

Die 1GB partitie lijkt het vergroten van de Boot-partitie in de weg te zitten. Dus als ik die 1GB kan verplaatsen, lukt het vergroten van de Boot-partitie misschien wel. Maar kan ik dat ongestraft doen? Ik heb ook geen idee wat er op die partitie staat. Het betreft hier een Medion PC.

Ik wil graag op die SSD van 128 GB 2 partities hebben van zo'n 60 GB: eentje voor Windows 7 en eentje voor nog te installeren Windows 8.

Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees even : http://www.pc-helpforum.be/f186/lege-oem-partitie-32920/

dus die partitie dient om je systeem-van-in-de-beginfase (bij aankoop dus) terug te plaatsen.

Als jij zeker bent dat je toch nooit je computer terug gaat zetten naar de beginfase, kan je die partitie gewoon wissen. (moet lukken denk ik)

Als je ze wil houden, zou ik - nu je toch nog in de beginfase zit - gewoon je nieuwe C wissen (je hebt toch nog je kloon) en dan proberen die OEM te verplaatsen. (hang ze dus aan een ander systeem want zelf kan je onder windows niet meer werken)

Daarna zou ik op de overgebleven ruimte de gepaste partitie(s) aanmaken en de kloon terugzetten. LET WEL op, dat je die OEM niet de C-letter toekent vooraleer je de kloon terugzet, noem dan de eerst volgende partitie C en plaats daar je kloon op (anders staat je systeem op -zeggen we even - de D of E en start je computer niet op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.