Ga naar inhoud

Tatusbalk in Firefox


Aanbevolen berichten

Ik heb enkele dagen geleden een update van Firefox gehad en zit nu dus aan versie 29.0.1.

Nu zijn er alvast 2 zaken veranderd die voor mij persoonlijk niet in goede aarde vallen.

Indien je nu een bladwijzer toevoegt word deze zonder vraag in ongesorteerde bladwijzers geplaatst.Om deze nu op de gewenste plaats (in de juiste map desgevallend) te plaatsen moet je de bladwijzer werkbalk openen (die ook al veranderd is tegenover alle bladwijzers weergeven vroeger) openen en dan die bladwijzer in de juiste map slepen.Iets dat zeer onhandig is als je veel bladwijzers hebt.

Ook is de statusbalk verdwenen en kan niet meer opgeroepen worden,ook niet door op alt te klikken en via menu>werkbalken deze terug aan te vinken,hij staat er gewoon niet meer bij.

Dit maakt dat mijn add-on voor het zoomen op pagina's NoSquint nu enkel nog te benaderen is via de alt knop en het menu beeld.

Vroeger volstond een klik op het vergroot glas op de statusbalk

De zoomfunctie die Firefox zelf bied is een volledige zoom.terwijl ik met mijn add-on kon kiezen ofwel de tekst ofwel full zoom.

Mocht iemand oplossingen hebben voor deze gebruiksonvriendelijke manier van werken zie ik deze graag hier verschijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ xsilverwing,

Klik op de bekende 3-streepjes (rechtboven) en klik vervolgens op Aanpassen

post-41531-1417705757,4106_thumb.jpg

(onderaan) klik op het puntpijlte bij Werkbalken tonen/verbergen klik op Menubalk

post-41531-1417705757,4549_thumb.jpg

Menubalk is nu terug:

post-41531-1417705757,4756_thumb.jpg

Ik gebruik geen bladwijzer, wellicht kunt u nu Bladwijzers instellen vanuit de Menubalk.

Update:

Beeld >> Zoomen >> Inzoomen of Uitzoomen of gebruik de sneltoetsen.

aangepast door iEscape
update
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even ter verduidelijking

Het gaat over de statusbalk,die stond vroeger onderaan net boven de taakbalk en dus niet over de menubalk.

Wat het zoomen betreft ctrl +of - daar kan je ook mee zoomen,maar steeds full zoom dus alles en ik wil in vele gevallen alleen de tekst wat groter.

Toch bedankt voor de moeite.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien je nu een bladwijzer toevoegt word deze zonder vraag in ongesorteerde bladwijzers geplaatst.

Ikke ook Win 8.1 en ook FF 29.1, maar als ik rechtsklik op een snelkoppeling/link krijg ik toch deze keuze:

post-42549-1417705757,502_thumb.jpg

Ook is de statusbalk verdwenen en kan niet meer opgeroepen worden,....

Euh.. wat gaf de statusbalk ook al weer? Want met die update naar de 29.1 mis ik bij mij geen balk...

Dit maakt dat mijn add-on voor het zoomen op pagina's NoSquint nu enkel nog te benaderen is enz....

Als jij je pagina wil in/uitzoomen kan dit makkelijk door CTRL + het scrollwieltje - mogelijk wist je dit niet? - En als het voor jou ok is, is ook dit beantwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

QUOTE=Passer;458128]Ikke ook Win 8.1 en ook FF 29.1, maar als ik rechtsklik op een snelkoppeling/link krijg ik toch deze keuze:

[ATTACH=CONFIG]31954[/ATTACH]

Waar klikt u dan rechts om een nieuwe bladwijzer toe te voegen? De normale manier is nu door op het blauwe sterretje te klikken! Op de adresbalk lukt hat niet.Op een koppeling wel maar op die manier voeg je normaal toch geen bladwijzer toe?

Euh.. wat gaf de statusbalk ook al weer? Want met die update naar de 29.1 mis ik bij mij geen balk...

Op die statusbalk stond een koppeling van de add-on No Squint,een vergrootglas,als ik daar op klikte kreeg ik het zoomniveau dat op die moment van kracht was voor die pagina/site voor de tekst en voor de rest.Die balk staat bij veel mensen uit,maar was eenvoudig op te roepen via het menu beeld.

Dit is opgelost door de link van iEscape waarvoor dank!

Als jij je pagina wil in/uitzoomen kan dit makkelijk door CTRL + het scrollwieltje - mogelijk wist je dit niet? - En als het voor jou ok is, is ook dit beantwoord.

Kijk eens wat ik schreef bij #3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie nergens een blauw sterretje... ? (mogelijk hangt het van de skin af?) - maar je kan ook (voor de actuele pagina) op tabblad Bladwijzers klikken en dan kiezen voor: bladwijzer van deze pagina maken - en dan krijg je het scherm van mijn plaatje (met keuze van waar je het wil opslaan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie nergens een blauw sterretje... ? (mogelijk hangt het van de skin af?) - maar je kan ook (voor de actuele pagina) op tabblad Bladwijzers klikken en dan kiezen voor: bladwijzer van deze pagina maken - en dan krijg je het scherm van mijn plaatje (met keuze van waar je het wil opslaan)

Indien ik dat doe krijg ik welliswaar een menu maar zonder de mogelijkheid om ...post-36459-1417705758,1378_thumb.jpg

aangepast door xsilverwing
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.