Ga naar inhoud

Webcam geeft omgedraaid beeld


Natalie1992

Aanbevolen berichten

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Pc gedraagt zich goed, alleen beeld van cam is nog steeds omgedraaid. Ik heb op die website gekeken die als reactie stond op een soortgelijk onderwerp en dat heb ik geprobeerd. Ik heb elke driver voor webcams geïnstalleerd maar hij blijft omgedraaid, dus ik heb geen idee hoe dat kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee wat de oorzaak daarvan zou kunnen zijn ?

Ondertussen mag je zeker de gebruikte tools en nog wat overbodige restjes verwijderen:

Download 51a5ce45263de-delfix.pngDelfix by Xplode naar het bureaublad.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.

Zet nu vinkjes voor de volgende items:

  • Remove disinfection tools
  • Purge System Restore
  • Reset system settings

Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.

Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft u echter niet te plaatsen.

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (als je niet wilt dat Google Chrome op je PC als standaard-webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”.

Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en na de analyse op 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”.

Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.

Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”.

Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pc gedraagt zich goed, alleen beeld van cam is nog steeds omgedraaid. Ik heb op die website gekeken die als reactie stond op een soortgelijk onderwerp en dat heb ik geprobeerd. Ik heb elke driver voor webcams geïnstalleerd maar hij blijft omgedraaid, dus ik heb geen idee hoe dat kan.
Nee, absoluut geen idee wat de reden van het omgedraaide beeld en het wegvallen van de microfoon is. Dit was allemaal normaal vooraf. Daarom hoopte ik dat het hier misschien opgelost kon worden.

Via de toetsencombinatie CTRL + ALT + pijltje beneden/links/rechts zou je het beeld moeten kunnen draaien, lukt dat?

Ik heb elke driver voor webcams geïnstalleerd

Bedoel je daar de drivers mee die te vinden zijn op de site van Asus en voor jouw model, dus deze link?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ja het beeld draaien lukt, maar dan draait echt alles mee. Niet alleen de webcam.

En inderdaad die link heb ik gebruikt. Ik heb geen idee welke soort webcam mijn webcam is, dus heb ik ze maar allemaal getest. Maar ik kreeg ze ook niet aangesloten op mijn webcam zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga eens naar apparaatbeheer, is je webcam daar aanwezig?

Staan er gele vraagtekens of uitroepteken? Bij welke hardware?

Voer ook onderstaande uit.

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klik in apparaatbeheer met de rechtermuisknop op je camera en kies installatie ongedaan maken.

Herstart dan je laptop.

Download en installeer de driver zoals hieronder weergegeven via de link uit bericht 15. Selecteer wel Windows 7 64 bit.

En indien je de chipsetdriver niet geïnstalleerd hebt installeer je die best eerst, is ook aanwezig op die site.

post-23245-1417705766,396_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.