Ga naar inhoud

windows update mislukt


Aanbevolen berichten

Ik heb getracht via herstel terug te gaan naar het begin. Daar zag ik alleen maar 3 punten. Gisteren was het eerste herstelpunt. Het vreemde is dat ik de updates niet kan terug vinden. Het zouden er een heleboel moeten zijn. Ik had namelijk iedere keer een groepje van 20 genomen. Ook nog onderdelen bij elkaar. Dan had ik meer herstel punten moeten hebben. Ik vrees dat ik weer opnieuw moet beginnen met de systeem recovery, omdat er nog steeds geen updates voor mij zijn en er niets in staat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb begrepen dat al je recente topics over dezelfde laptop gaan, die bovendien gevallen blijkt te zijn (zie bericht 1 hier) :argh: ... mocht je je harde schijf nog niet getest hebben op mogelijke problemen / schade, dan is het aangewezen dat je dit uitvoert en prioriteit geeft.

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Kan je er met het knipprogramma (klik er op) een afbeelding van maken en die in een volgend bericht hier op het forum plaatsen (klik er op)?...

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-23311-1417705776,5447_thumb.jpg

Hallo Asus,

De schijf ziet er toch goed uit.

Ik was gisteren maar weer opnieuw begonnen met een systeem recovery. Ik heb de updates uitgevoerd per blok van 10. Daarna gecontroleerd of ze gelukt waren. Eerst de belangrijke updates. Op een gegeven moment had ik een groepje van 3, daar bleek weer een error (mislukte update te zitten), de andere 2 waren wel gelukt. Bij het opnieuw zoeken van updates heeft hij die update als nog geïnstalleerd. ( zie bijlage). Het service pak 1, kwam ook ergens in het midden. Daarna de optionele update per blok van 10 gedaan, en gecontroleerd. Ik heb nog 1 belangrijke update die ik verborgen heb (Bing, want die hoef ik niet?). De rest is allemaal gelukt. Ik heb het handmatig gedaan, wel laten zoeken, maar ik bepaal of ik ze download en installeer. Het heeft heel veel tijd gekost (gisteren middag, tot 24.00 en vanochtend weer verder), maar het loont denk ik wel.

Ik vraag mij af of het gekomen is door de manier van updaten, omdat er verschillende updates zijn die niet te gelijk kunnen. Die vragen na geïnstalleerd te zijn, eerst weer opnieuw op te starten. Terwijl andere updates met meerdere worden gedownload.

Ik denk dat er nu een slotje op kan. Het probleem is nu waarschijnlijk opgelost, alleen op een andere manier.

post-23311-1417705776,6726_thumb.jpg

post-23311-1417705776,5865_thumb.jpg

post-23311-1417705776,627_thumb.jpg

aangepast door weeternietzoveelvan
aanvulling
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je harde schijf is inderdaad nog volledig intact, dit ondanks de val. :top:

Bij het installeren van updates op een pas gereset systeem is het mogelijk dat de PC "verstikt" in de talrijke updates en dan is manueel installeren in kleinere groepjes de beste oplossing.

Ziet er goed uit !

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Markeer als opgelost", die je links onderaan kan terugvinden … zo blijft het voor iedereen overzichtelijk. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.