Ga naar inhoud

videokaart wordt heet


Koennie

Aanbevolen berichten

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • 3 weken later...

De temperaturen van je processor zijn zeker in orde, maar die van de grafische kaart is inderdaad al wat aan de hoge kant. Wat zeker helpt is een verbeterde airflow in de behuizing, dat kan bijvoorbeeld met extra casefans. Ook ophoping van stof is een grote boosdoener.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als eerst inderdaad zorgen dat alle stof weg is. Ook tussen de FAN's (waaiers).

Het goedkoopste is denk ik even nieuwe koelpasta aanschaffen en de koelpasta vervangen tussen de koeler en de chip/CPU/GPU. Ik denk dat deze wat opgedroogd raakt en daardoor dat de chip/CPU/GPU zijn warmte ook niet meer goed kan afstaan aan de koeler.

Om dit te doen is wel wat vaardigheid nodig, maar ik denk dat er op internet hele handige handleidingen zijn (bijv. deze: Alles over koelpasta | Bouweenpc)

Ik gebruik altijd een beetje wasbenzine op een keukenrol om de oude koelpasta weg te halen. En om het oppervlak daarna helemaal glad te maken. In de handleiding hebben ze het alleen over een CPU koeler, maar dit werkt ook op een GPU koeler of een andere chip.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.