Ga naar inhoud

inhoud div met formulier versturen


Aanbevolen berichten

Bedankt voor jouw reactie.

Het gaat om een gewoon html formulier dat via een cgi script van de provider verstuurd wordt.

Alle formuliervelden (text, textarea, ...) worden probleemloos verzonden.

In dit formulier staat een (html)tekst die tussen <div id=...>tekst</div> moet opgenomen worden.

De vraag is nu hoe deze (html)tekst met het formulier mee te verzenden.

Mijn idee was om deze tekst met behulp van innerHtml op te halen, te kopiëren naar een onzichtbare textarea en op die manier met het formulier mee te sturen.

Zover ben ik echter nog niet: ik vind dit zelf nogal omslachtig en hoop hier van iemand een oplossing te krijgen die eenvoudiger is en waar ik momenteel niet aan denk.

Het hoeft niet uitgewerkt te zijn, een idee volstaat.

Bij voorbaat dank voor elke mogelijke oplossing.

(PS: 'The <div> tag defines a division or a section in an HTML document.')

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je snelle reactie.

Ondertussen heb ik aan mijn eigen voorstel gewerkt en dit gaat (tot nu toe met een zichtbare textarea uitgetest) probleemloos.

Nog even testen met een onzichtbare textarea.

PS: Indien hiervoor interesse bestaat wil ik deze werkwijze hier wel posten.

In ieder geval bedankt voor jouw interesse.

- - - Updated - - -

Het is OK, ook met een onzichtbare textarea wordt de tekst meegestuurd met het formulier.

Het probleem is hiermee opgelost: de methode was korter dan ik vooraf gedacht had.

Bedankt om hier aandacht aan te willen besteden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

PS: Ter verduidelijking, de tekst werd zo ontvangen:

fbericht = <font face="Courier New">Dit</font> <font size="5">bericht</font> <font color="#ff0000">is</font> <span style="background-color: green;">ingegeven</span> in een <span style="font-weight: normal;">div blok</span>, <i>gekopieerd</i> <u>naar een onzichtbare</u> <font face="Times New Roman">textarea</font> en <font size="1">op die manier</font> verstuurd. <span style="font-size: 10pt;">Alles werkt zoals verwacht.</span>

En dit was de bedoeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat het is opgelost!

Ik weet niet precies wat je ermee wilt bereiken. Het lijkt alsof je een HTML opmaak laat maken via een formulier en die wilt opsturen via de mail. Dus dat de gebruiker die het formulier invult ook een mooie weergave ervan ziet.

Als het dat is, dan zou ik eigenlijk kiezen voor een html template die je op de achtergrond opmaakt en zo verstuurd via de mail. Ik zou tegenwoordig niet meer voor een CGI-mail script gaan. Alleen als je echt niet anders kan zou ik kiezen voor een CGI-mail scriptje.

Het andere wat ik me kan voorstellen wat je wilt bereiken is dat je een formulier hebt waar je mensen hun tekst in wilt laten opmaken die ze je sturen via de mail. Dan zou ik kiezen voor een WYSIWYG editor. Net zoals het reactieveld hier op PCH (je tekst dik, schuin, onderstreept, kleur, etc.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Leroy:

Het gaat vanzelfsprekend om één zeer specifieke toepassing, met aan de gebruikerskant ongeveer zoals je in jouw laatste paragraaf beschrijft.

Anderzijds was het ook de bedoeling dat de werkwijze zo eenvoudig mogelijk zou zijn opdat iedereen deze techniek zou kunnen gebruiken, ook wie niet zo'n ervaren websitebouwer is, ook wie niet over php beschikt én het moest in zoveel mogelijk browsers werken.

Het 'reactieveld' ziet er uit zoals op dit forum en beschikt over de mogelijkheid om heel eenvoudig de icoontjes en selectievelden te kiezen die je nodig hebt en/of er andere aan toe te voegen.

Het enige probleem was dat een eenvoudig mailscript de inhoud van het 'reactieveld' niet doorstuurde: wel een tekstveld, een textarea, ... maar niet de inhoud van een div blok.

Ik meende dat mijn oplossing hiervoor te ingewikkeld zou zijn voor 'jan-met-de-pet' maar het bleek goed mee te vallen: één regel om een onzichtbare textarea te bepalen, één regel om de inhoud van de div te kopiëren naar die textarea, en op die manier kan de opgemaakte tekst ook door het allereenvoudigste mailscript verstuurd worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.