Ga naar inhoud

'Herstel van Windows-pc's'


Mobedie

Aanbevolen berichten

In bijlage de nieuwe zoekresults.

Firefox is er weer uitgevlogen.

Ik zet ook een print screen bij de bijlagen.

De beveiligingswaarschuwing krijg ik ook geregeld maar waarschijnlijk zal dit met mijn virusscanner te maken hebben.

Deze keer had ik mijn virusscanner niet uit gezet...

groetjes,

Plug in Firefox werkt niet meer + beveiligingswaarschuwing.docx

2014-08-25 zoek-results.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar de site van ESET Online Scanner.

Klik op de knop “Run ESET Online Scanner”

In een apart scherm krijg je de vraag om EsetSmartInstaller te downloaden

Klik op de link van esetsmartinstaller_enu.exe en dan start de download automatisch op.

Kies voor “Download” van dit bestand.

Klik op “uitvoeren” van dit bestand esetsmartinstaller_enu.exe

Zet een vinkje bij “YES, I accept the Terms of Use”

Klik op “Start”

Klik op "Advanced settings"

Zet een vinkje bij de volgende opties:

  • Remove found threats
  • Scan archives
  • Scan for potentially unwanted applications
  • Scan for potentially unsafe applications
  • Enable Anti-Stealth technology

Klik op “Start”

De computer wordt nu gescand. Dit kan best lang duren, heb dus geduld.

Je mag het venster sluiten wanneer de scan klaar is.

Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage. Dit logje vind je op de locatie C:\\Program Files\\Eset\\EsetOnlineScanner\\log.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hey,

hierbij de logbestanden na screening met Eset online scanner.

De eerste keer had ik de geavanceerde instellingen niet aangevinkt. Daarvan vind je het logbestandje in bijlage.

Toen ik het opnieuw deed en ook de geavanceerde instellingen aanvinkte begon de scanner reeds halverwege. Daarna heb ik 'Copy to clipboard' gedaan en hieronder geplakt. Ik heb hetzelfde ook nog eens als tekstbestand opgeslagen en als log2 in gevoegd in bijlage.

C:\Users\Mie\Downloads\FileViewPro_2013.exe a variant of Win32/Bundled.Toolbar.Ask potentially unsafe application deleted - quarantined

C:\zoek_backup\C_Program Files_DealPly\DealPly.crx Win32/DealPly.J potentially unwanted application deleted - quarantined

C:\zoek_backup\C_Program Files_DealPly\DealPly.xpi Win32/DealPly.J potentially unwanted application deleted - quarantined

C:\zoek_backup\C_Program Files_IB Updater\source.crx Win32/Toolbar.Perion.D potentially unwanted application deleted - quarantined

C:\zoek_backup\C_Users_Mie_AppData_Local_Mobogenie\Version\OldVersion\Mobogenie2.2.2.zip a variant of Win32/Mobogenie.A potentially unwanted application deleted - quarantined

C:\zoek_backup\C_Users_Mie_AppData_Local_Mobogenie\Version\OldVersion\Mobogenie\MUServer.apk a variant of Android/Mobserv.A potentially unwanted application deleted - quarantined

[ATTACH]35643[/ATTACH]

[ATTACH]35644[/ATTACH]

groetjes,

Mobedie

log.txt

log2.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kweezie wabbit,

ik ben er (voorlopig toch) niet meer uitgevlogen.

Ik krijg wel nog altijd de beveiligingswaarschuwing in bijlage bij het opstarten van mijn PC.

Maar waar ik me toch wel nog zorgen over maak is dat mijn backup nog altijd niet werkt.

Als mijn computer crasht ben ik alles van de laatste maanden kwijt.

Is het mogelijk om een bericht te krijgen in mijn mail-box als er hier een antwoordje verschijnt of kan dit niet?

Bedankt

Groetjes

[ATTACH]35846[/ATTACH]

Beveiligingswaarschuwing ivm beveiligingscertificaat.docx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het mogelijk om een bericht te krijgen in mijn mail-box als er hier een antwoordje verschijnt of kan dit niet?
Ik heb even je profiel gecheckt en je zou normaal een e-mail moeten krijgen als er een bericht geplaatst wordt.

Als dat niet het geval is, laat dan even iets weten.

Wat betreft het beveiligingscertificaat heb je 2 opties.

1. je negeert de waarschuwing maar dan blijft ze terugkomen.

2. je installeert het certificaat.

Aangezien het certificaat is uitgegeven door een vertrouwde instantie en verder ook in orde is, zou ik kiezen voor de 2de optie en het certificaat installeren.

Voor de backup kan je het volgende proberen.

Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", voert u onderstaande niet uit. Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien:

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.