Ga naar inhoud

externe harde schijf


Christ

Aanbevolen berichten

De tekst in de afbeelding is moeilijk leesbaar maar je hebt drie partities op die schijf.

De eerste staat in FAT32, heb je dat bewust gedaan of......?

De twee andere partities zijn nog niet toegewezen. Indien je de grootte van de partities zo behouden wil moet je nog enkel op de niet toegewezen ruimtes klikken met de rechtermuisknop en kies nieuw eenvoudig volume.

Stationsletter wordt toegekend en je kan een naam opgeven voor de partitie.

Kies verder ook voor NTFS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste clarkie, het is voor mij allemaal nogal technisch, maar ik probeer wel.

Ik werk met Windows 8, maar nog niet lang. Ik heb op het forum de stappen gevolgd van "systeemherstelschijf maken in Windows 8" en heb zelf niets gedaan waardoor de eerste partitie staat in FAT32. Hoe en waarom kan ik dit wijzigen in de volgende partitie's. Kan ik ook nog meerdere partitie's instellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maak een herstelimage op een nieuwe externe harde schijf van 3 TB
Ik heb op het forum de stappen gevolgd van "systeemherstelschijf maken in Windows 8"

Dat zijn twee verschillende dingen.

Wat heb je juist uitgevoerd?

een nieuwe externe harde schijf van 3 TB

Je hebt die schijf aangesloten en wat heb je toen gedaan?

Er zijn momenteel 3 partities aanwezig op die schijf, maar heb je bericht 4 uitgevoerd?

Namelijk:

De twee andere partities zijn nog niet toegewezen. Indien je de grootte van de partities zo behouden wil moet je nog enkel op de niet toegewezen ruimtes klikken met de rechtermuisknop en kies nieuw eenvoudig volume.

Stationsletter wordt toegekend en je kan een naam opgeven voor de partitie.

Kies verder ook voor NTFS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk anders even bij mijn topic van die 4TB hdd.

het lijkt mij handiger om er eerst 1 schijf van te maken ,om daarna een herstelpartitie erop te zetten.

btw, volgens mij is het ook niet mogelijk om een hdd te formatteren in 2 verschillende bestandsindelingen, te weten FAT32 en daarnaast NTFS..

- - - Updated - - -

Kijk anders even bij mijn topic van die 4TB hdd.

het lijkt mij handiger om er eerst 1 schijf van te maken ,om daarna een herstelpartitie erop te zetten.

btw, volgens mij is het ook niet mogelijk om een hdd te formatteren in 2 verschillende bestandsindelingen, te weten FAT32 en daarnaast NTFS..

http://www.pc-helpforum.be/f111/4tb-hdd-seagate-maar-voor-de-72063/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Systeemherstelschijf gemaakt: configuratiescherm; herstel; herstelstation maken; Een systeemherstelschijf maken. Dat is de volgorde van werken geweest. Ik heb stap 4 uitgevoerd en het is goed gelukt voor partitie 2: Het heeft nieuw volume G gekregen - NTFS- standaard - nieuw volume.

Als ik hetzelfde wil doen voor partitie 3 is na rechts klikken "nieuw eenvoudig volume " niet geactiveerd. Enkel "eigenschappen" en "help". Ik heb de computer terug opgestart maar het helpt niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Naar de toekomst toe en rekening houdende met een "worst case scenario-situatie" neem je inderdaad een goede beslissing door reeds op voorhand een herstelstation aan te maken, maar het is aangewezen dat je dit niet doet op een externe harde schijf van 3TB: maak dit herstelstation aan op een USB-stick die je nadien veilig opbergt en enkel hiervoor voorziet.

Gebruik die externe harde schijf om afbeeldingen, documenten, video's, enz ... op te stockeren.

Zoals clarkie reeds aanhaalde formatteer je de complete harde schijf best in NTFS ... je kan eventueel met partities werken (werd reeds toegelicht), maar met mappen lukt het ook aangezien je Windows 8 de volledige 3TB probleemloos herkent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.