Ga naar inhoud

Nieuwe Laptop kopen


rickjegrun

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ga dit jaar beginnen aan de opleiding HBO-ICT, Network & Security Engineering in groningen.

Hiervoor heb ik dus een nieuwe laptop nodig.

dit moet een laptop zijn die makkelijk al het ICT gebeuren aankan, maar wil er ook graag lekker op kunnen gamen.

de eisen van opleiding zijn:

Processor: Intel Core i7

Interne geheugen: 8-16 gb

hardeschijf: 500 gb

dit is het minimum dus beter is nooit verkeerd.

ik heb +/- €1000 om uit te geven.

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

als er vragen zijn hoor ik het graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag rickjegrun,

Welkom op PC Helpforum ! ;-)

Dan denk ik dat deze laptop zéker en vast aan je eisen zou moeten kunnen voldoen. Ik denk dat er niet veel uitleg bij nodig is. MSI levert al jaren lang kwalitatief materiaal, ideaal om, onder andere, mee te gamen, en dat in combinatie met één der beste notebook toetsenborden reeds op de markt, geproduceerd door StealSeries. Bij dit model, met de GTX 850M van Nvidia GeForce, mag je toch wel aan tamelijk krachtige games denken. Als dit model zulke games aankan, dan zullen andere (zware) prestaties die geleverd moeten worden zeker geen probleem mogen vormen. Evenwel een krachtige i7 processor, 8 GB aan RAM geheugen (meer dan genoeg om te gamen, én zelfs tegelijkertijd nog andere processen uit te voeren indien nodig.) en 1 TB aan intern geheugen. (Enige nadeel: geen SSD kaart voor een nog snellere opstart, als bootschijf bv.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel erg bedankt voor je hulp.

de prijs/kwaliteit verhouding staat me zeker aan.

ik had zelf ook nog een laptop gevonden.. maar die is wel echt stuk duurder, en weet niet of het qua kwaliteit ook dat geld waard is.

het ging om deze MSI laptop: bol.com | MSI GT60 2PC-680NL - Gaming Laptop | Computer

graag hoor ik nog een keer van je.

Groeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar mijn mening is de laptop van MSI die ik heb aangeduid meer geschikt. De laptop op bol.com die jij aangeduid hebt van MSI, heeft naar mijn mening gewoon een iets betere ,en daardoor in zijn geheel duurdere, videokaart. Met andere woorden, door 400 euro meer te betalen zal je volgens mij niet veel verschil merken met de andere, iets goedkopere laptop. Het enige voordeel dat je hebt bij het duurdere model van MSI is dat je daar nog de mogelijkheid hebt om bv. in de toekomst nog uit te breiden naar 32GB RAM. Met het andere model ken je enkel uitbreiden naar 16GB RAM.

aangepast door Thedarkness
Link naar reactie
Delen op andere sites

Thedarkness heeft op zekere hoogte gelijk met de laptop.

Maar de duurder laptop heeft wel het voordeel dat het 9 cell batterij heeft en dat is wel een pluspunt om langer te werken zonder stroomkabel.

Bovendien heeft het IPS scherm en dat geeft beter kleuren.

Een ander pluspunt is dat er blue-ray speler heeft maar niet iedereen heeft dat nodig.

Doch Bolcom vermeld niet of er ook HDMI aanwezig is maar normaal gezien zou het aanwezig moeten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Stegisoft: inderdaad, er zijn wel degelijk meerdere voordelen. Maar om voor die enkele voordelen enkele honderden euro's meer te betalen? Ik weet het niet. Zaken zoals het gebruik van Blu-Ray hangt natuurlijk af van persoon tot persoon, ik gebruik het allesinds niet. Het langere batterijgebruik is dan natuurlijk wel weer interessant, vooral als je van plan bent om je laptop op verschillende locaties te gebruiken waar bv. niet onmiddellijk een stopcontact aanwezig is. Een nadeel om er wel bij te vermelden is dat het toetsenbord een QWERTY toetsenbord is i.p.v. AZERTY ! En er is ook wel degelijk een HDMI aansluiting beschikbaar (zie de pagina op laptopshop.be ) .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel erg bedankt voor jullie reacties!

Maar zit nog wel beetje te twijfelen. aangezien ik van vele wel hoor dat MSI gewoon geen praktische laptops heeft.

zwaar en snel warm. en moet er wel elke dag mee naar school. maar ik kan helaas geen "normale" dunne laptop vinden die krachtig genoeg is om naast school ook echt goed te gamen.

miss dat jullie daar nog wat op weten? QWERTY is inderdaad juist goed ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

*omdat ik bericht niet kan bewerken

Ik heb ook tip gekregen om zelf een laptop samen te stellen op BTO Gaming laptops voor dé ultieme gamer laptop zelf samenstellen bij de marktleider BTO Notebooks. Ook CAD/CAM 3D, BIM, Workstation, videobewerking, en Office Full HD Quad Core i7 laptops build to order.

ik ben er zelf ook al mee bezig. maar als andere door samenstellen een goeie laptop kunnen samenstellen zou dat fijn zijn :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.