Ga naar inhoud

Hoe adblokker uitzetten?


Gast

Aanbevolen berichten

  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

In bijlage vind je het zoek logje.

- - - Updated - - -

Je avast is geinstalleerd in de map C:\Program Files\Alwil Software\Avast5

Daarom dat ik dacht dat je nog de versie 5 gebruikte maar uit de afbeelding blijkt wel dat je avast up-to-date is.

Daar hoef je dus geen acties te ondernemen.

O.K. Maar ik ben eens gaan kijken in die map Avast 5. Daar zie ik een adblokker file ? Met onder FF (ik veronderstel Firefox) : adblocker@avast.com.xpi

Ik meld het maar, ik ken er niets van.

zoek-results.log

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou inderdaad de "boosdoener" kunnen zijn maar ik vind die niet terug in het logje.

Je kan proberen adblocker@avast.com.xpi te hernoemen naar bvb old-adblocker@avast.com.xpi en kijken wat dat geeft als resultaat na het herstarten van firefox.

- - - Updated - - -

Je Java software is verouderd.

Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem.

Ga naar Java en download daar de correcte Java versie.

  • Klik op "Gratis Java-download".
  • Ga akkoord met de licentiebepalingen en klik op de button voor de gratis download.
  • Het bestand JavaSetup wordt aangeboden - kies hier voor "bestand opslaan".
  • Sluit alle programma's die eventueel open zijn - zeker je web browser!
  • Ga dan naar Start > Configuratiescherm > Software en verwijder alle oudere versies van Java uit de Softwarelijst.
  • Vink alles aan met Java Runtime Environment (JRE of J2SE of JAVA) in de naam.
  • Klik dan op Verwijderen of op de Wijzig/Verwijder knop.
  • Herhaal dit tot alle oudere versies verdwenen zijn.
  • Na het verwijderen van alle oudere versies, herstart je pc.
  • Klik vervolgens op JavaSetup om de nieuwste versie van Java te installeren.
  • Vink de installatie van de Ask toolbar uit en ga dan verder met de installatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kweezie,

Het probleem is opgelost door JAVA aan te pakken! Fantastisch!

Ik heb geen wijziging doorgevoerd bij die adblocker@avast.com.xpi -(er werd trouwens om aan adminstrators account gevraagd om wijzigingen aan te brengen).

Ik hoopte dat door dit probleem op te lossen ook dit: http://www.pc-helpforum.be/f387/na-i-tunes-update-muziekbestanden-onvindbaar-72598/#post477144

zou opgelost zijn, maar dat is dus niet het geval.

Nog een vraagje:

Mag die volledige file AVAST 5 (in Alwil Software file) verwijderd worden? Wat doet die daar nog eigenlijk, want ik heb nu Avast 9 op de computer...

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je kan proberen is de map te hernoemen naar vb avast 10 of 11 - als ze in gebruik is krijg je direct wel een melding dat je ze niet kan hernoemen.

Krijg je die melding niet, dan kijk je even uit - werkt na een reboot Avast niet meer, dan hernoem je ze terug naar de naam die ze nu heeft...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.