Ga naar inhoud

Internet is heel traag en de pc start heel traag op en sluit ook heel traag af.


Aanbevolen berichten

Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", voert u onderstaande niet uit. Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien:

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Wat gaf de scan als melding?

Werden er schendingen gevonden?

Als je het niet meer weet, kan je zonder problemen de scan nogmaals uitvoeren.

Er zit waarschijnlijk een fout op de harde schijf.

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de WDC WD10EADS-65M2BX harde schijf en druk op Start.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Kan je een afbeelding maken en deze als bijlage toevoegen aan je volgend bericht?

Een afbeelding kan je maken met het knipprogramma.

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-36782-1417705969,0403_thumb.jpg

Dit is een screenshotje....

1 beschadigd componentje.... wat het precies is ???? you tell me :hmmmm::embarassed:

Verder verloopt het nog steeds raar met men browser. Die opent toch nog traag en doet soms heel heeeeel raar bij verscheidene websites. Blijven laden en half gevulde pagina's. Is dat nu aan die websites of ??

- - - Updated - - -

Die scan dat je vroeg daar was eigenlijk niets verkeerd aan op te merken. Dat ging eigenlijk heel vlot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is wel degelijk een beschadiging op de harde schijf en je kan dus best beginnen uitkijken naar een andere harde schijf.

In afwachting kan je het volgende doen.

Open de verkenner en klik met rechts op de C schijf.

Kies in het menu onderaan voor eigenschappen en open dan de tab extra.

Bovenaan bij foutcontrole klik je op nu controleren.

Vink beide vakjes aan en klik op start.

Dan krijg je de melding dat de schijf in gebruik is en ook de vraag om de controle uit te voeren bij de volgende opstart.

Klik hier op ja, sluit alle openstaande programma's en herstart de pc.

De schijfcontrole zal nu worden uitgevoerd alvorens Windows op te starten.

Na afloop krijg je een overzicht van de toestand van de schijf.

Doe nu hetzelfde voor de D schijf.

Gebruik je Internet Explorer als browser?

Heb je al een andere browser geprobeerd (bvb Firefox of Chrome) ?

Zo ja, geeft die dezelfde problemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die foutcontrole en repareren ga ik zeker en vast nog uitvoeren. Gaat het dan verder achteruit met de harde schijf? Dit is een 1 (ongeveer) jaar oude pc en nu al beschadigd? Er zijn verschillende keren stroompannes geweest en telkens als de pc opstond was het raak. Dit doet er niet zo goed aan kan ik aannemen?

Ik gebruik inderdaad IE als browser. Met Firefox en/of Chrome heb ik wat moeite (handelingen bedoel ik). Maar ik zal proberen met Firefox. Mijn vrouw moet er ook nog goed mee kunnen werken en nu staat alles zowat op zijn punt. Daarom dat ik er ook een beetje tegenop zie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog een klein vraagje. Sinds die HDTune valt men scherm geregeld uit. Zoals een screensaver zijn werk doet. Is het normaal dat dit zo gebeurt? Of heeft dat te maken met die scan van HDTune?

Mijn instellingen heb ik volledig nagekeken maar alles staat nog steeds zoals ik het heb ingesteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De scan van HD Tune kan niet de oorzaak zijn want die scant enkel de oppervlakte van de harde schijf en doet geen enkele aanpassing.

Wat je ook nog kan proberen is IE herstellen naar de standaardinstellingen.

Je zal dan achteraf wel opnieuw de aanpassingen moeten doen die je zelf had ingesteld.

- Open Internet explorer.

- Druk op de Alt toets op je toetsenbord. Er verschijnt een menu.

- Ga naar het menu Extra en kies Internetopties.

- Op de tab Geavanceerd klik je onderaan op de knop Opnieuw instellen...

- Klik nogmaals op Opnieuw instellen.

- Klik op Sluiten en herstart internet explorer.

Opmerking:

Bovenstaande procedure kan ook volautomatisch gebeuren, door dit programma te downloaden en uit te voeren: reset IE naar standaardinstellingen (klik erop).

Meer info over het opnieuw instellen van IE, vindt u hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De internetopties zoals je aankaart heb ik ondertussen allemaal gereset en opnieuw ingesteld naar persoonlijke voorkeur. Spijtig genoeg heeft dit weinig resultaat.

(Mijn scherm valt na enige tijd gewoon uit. Maarrrr eum.... godnond*%<# :banghead: ik heb die instelling terug gevonden en ze stond dus op "beeldscherm 20 min uitschakelen". )

Dan die 2 scans van de harde schijven C en D leverde weinig op. Bij schijf D trilde het scherm wat ik raar vond maar achteraf bleek hij normaal op te starten.

Is er soms nog een andere tool die 'gaten' kan repareren op de pc? Misschien wel een domme vraag van me...

Al bij al zal het tijd worden voor een nieuwe pc. (Ik had gelogen van de leeftijd van deze pc, hij is ondertussen 3 jaar oud en WAS het beste in die tijd om te kopen).

Daar over gesproken, daar heb ik een mailtje voor gestuurd en die vraag moest ik ergens onder rubriek verkoop ??? posten. Mag ik vragen waar juist? Na zitten te zoeken kan ik het nog steeds niet vinden of ik kijk er echt helemaal over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er soms nog een andere tool die 'gaten' kan repareren op de pc?
De harde schijf vertoont fysieke beschadigingen en dat kan je niet oplossen met software.

Enige oplossing is de schijf vervangen.

Al bij al zal het tijd worden voor een nieuwe pc. (Ik had gelogen van de leeftijd van deze pc, hij is ondertussen 3 jaar oud en WAS het beste in die tijd om te kopen).
Eigenlijk is hij bijna 4,5 jaar oud volgens het speccy logje: Installatiedatum: 21/05/2010 maar het is je vergeven. :-)

Als je advies wil over de aankoop van een nieuwe pc, kan je altijd terecht in de afdeling Aan- en verkoopadvies.

aangepast door kweezie wabbit
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.