Ga naar inhoud

Pc opeens traag en blijft vaak hangen


Jorik

Aanbevolen berichten

  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik had wel 1 vraag, hoe kan dit te maken hebben met dat ik terugkwam van een vriend en dat het toen opeens wel traag was.
Door de verplaatsing heeft het toestel onvermijdelijk enkele schokken gekregen. Daardoor kunnen contacten bewogen zijn met alle gevolgen van dien.

De temperatuur is inderdaad al wat beter maar mijn grootste zorg is de harde schijf.

Heb je de test met HD-Tune al gedaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start HD-Tune op en ga aar de tab Health.

Maak daarvan een afbeelding en voeg deze als bijlage toe aan een volgend bericht.

Open de verkenner en klik met rechts op de C schijf.

Kies in het menu onderaan voor eigenschappen en open dan de tab extra.

Bovenaan bij foutcontrole klik je op nu controleren.

Vink beide vakjes aan en klik op start.

Dan krijg je de melding dat de schijf in gebruik is en ook de vraag om de controle uit te voeren bij de volgende opstart.

Klik hier op ja, sluit alle openstaande programma's en herstart de pc.

De schijfcontrole zal nu worden uitgevoerd alvorens Windows op te starten.

Na afloop krijg je een overzicht van de toestand van de schijf.

Doe nu hetzelfde voor de D en de E schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de HD tune test net gedaan maar geen resultaat Damaged Blocks 0.0%
Waren er rode blokjes te zien na de scan?

Ik zou je toch aanraden om de harde schijf te vervangen want volgens de gegevens in het speccy logje, en ook in HD Tune, is er wel degelijk iets mis met de schijf.

05 Attribute name: Reallocated Sectors Count - Real value: 92

BB Attribute name: Reported Uncorrectable Errors - Real value: 56

Er werden reeds 92 sectoren van de harde schijf verplaatst wegens fouten op de originele lokatie van de schijf.

Ook kunnen 56 van deze fouten niet hersteld worden.

Met een schijfcontrole door windows (zoals hierboven aangegeven), kan je de zaak nog even rekken maar uiteindelijk zal de schijf het volledig opgeven.

Conclusie: de harde schijf is aan vervanging toe en best zo snel mogelijk.

Je kan alvast beginnen met van de gegevens en bestanden die je niet wil verliezen, een back-up op een extern medium te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het speccy logje wordt de toestand van de harde schijf met een Warning gegeven.

De beslissing om de schijf te vervangen ligt natuurlijk volledig bij jou maar persoonlijk zou ik het risico niet nemen om deze schijf te blijven gebruiken.

Daarbij is de kans groot dat de problemen van traagheid en blijven hangen, opgelost zijn met een nieuwe schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.