Ga naar inhoud

USB Webserver V8.6


nice dady

Aanbevolen berichten

  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De browser (Firefox) zegt dat hij geen verbinding kan maken met de server localhost8080. Ik heb geprobeerd om een screenshot te maken maar weet niet waar ik hem kan terug vinden. Ik ben een leek op gebied van windows omdat meestal met mac werkt. Ik heb nog geen enkele aanpassing gedaan omdat ik het opnieuw heb gedownload en ik weet niet hoe ik dat moet doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een screenshot moet je nog ergens in plakken, bijvoorbeeld paint.

Maar misschien een hele domme vraag, maar je hebt usbwebserver.exe wel gestart toch? Je ziet het scherm van USBWebserver, en daarin heb je 5 tabbladen (Algemeen, Apache, Mysql, Instellingen en Over).

Bij het tabblad instellingen kun je de instellingen aanpassen, zoals de poort van apache en de poort van mysql. Standaard staat de poort van Apache in USBWebserver op poort 8080, verander dit anders een paar keer naar andere poorten en kijk dan of apache wil starten. Dat kun je doen in het tabblad van apache en dan te klikken op de 'START' knop.

Werken verschillende poorten niet, dan kan de reden dat de poort al in gebruik is uitgesloten worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als apache dan ook geen logbestanden wil aanmaken dan weet ik het ook niet meer. Normaal gezien moet apache tijdens het starten minimaal 1 ding wegschrijven in een logbestand.

Enige wat ik dan nog als alternatief kan bedenken is dat je een soort virtuele omgeving maakt met bijvoorbeeld virtualbox en dat je daar windows 7 opnieuw installeert, en dan usbwebserver een keer probeert.

Wat me ook ineens te binnen schiet is dat je het een keer kunt proberen om in veilige modus op te starten. Alleen de windows onderdelen worden dan ingeladen en geen onderdelen die mogelijk apache kunnen blokkeren. Als apache dan wel wilt starten, moet je eens kijken of je dan wel een logbestand kunt vinden. Misschien lukt het apache gewoon niet om het logbestand aan te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Virtualbox is software om een virtuele machine te draaien. Dit kun je gewoon installeren op windows en op MAC.

Je kunt dan virtueel een 2e "pc" draaien zonder de laptop of pc opnieuw op te starten.

Dit kun je gewoon downloaden van de link die ik je gaf. Je moet dan wel even windows downloaden ergens, ik geloof dat je op de website van Microsoft tegenwoordig het ISO-bestand van windows kunt downloaden (zonder licentie-sleutel)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.