Ga naar inhoud

Harddisk plots weg


Jive1

Aanbevolen berichten

Ik heb bij mijn PC op Win7 een externe harddisk Samsung van 1,5 Tb, waar al mijn data op staan, en zaken die ik absoluut moet bijhouden.

NU, zojuist, plots, zonder een mij bekende aanleiding kan ik die via Verkenner niet meer bereiken.

Ik heb wat gezocht om die terug te vinden, maar heb geen mogelijkheid gevonden om die weer te vinden.

Het is mogelijk dat gewoon het stuurprogramma om welke reden dan ook uitgeschakeld is, het kan zijn dat de disk zelf stuk is, van alles kan, ik weet dus niet wat er gebeurd is.

Hoe moet ik hieraan beginnen om dat probleem op te lossen?

Wie geeft me raad a.u.b.

Groeten

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Niet ver genoeg gekeken....

... Correctie....

Ik heb Twee externe harddisks en kan ze beide niet waarnemen! De hierboven vermeldde plus nog een kleine van 150Gb, denk ik. Maar dat kan ik niet checken want ik zie ze ook niet in mijn verkenner.

Iets met de USB-driver fout misschien, of moet ik wat anders zoeken?

Groeten

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar apparaatbeheer.

Dubbelklik op de usb controllers om ze allemaal te zien.

Klik de onderste aan met de rechter muisknop en kies voor installatie ongedaan maken.

Herhaal dit voor alle usb controllers.

Sluit het apparaatbeheer af en herstart de pc.

De usb drivers zullen opnieuw geïnstalleerd worden en de poorten worden geïnitialiseerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo gezegd, zo gedaan....

Die tweede kleine schijf heb ik nu wel terug, maar mijn grote externe schijf niet.

Bovendien is het kleine lichtje, dat steeds ofwel gewoon brandde ofwel flikkerde, zoals bij die kleine schijf, als de schijf in werking was, nu gedoofd.

Zou dan toch mijn harde schijf zelf de schuld kunnen zijn?

Groeten

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

at duidt erop dat die schijf ofwel geen cq onvoldoende stroom krijgt, of de interface (het interne printplaatje dat de ingebouwde schijf moet aansturen) kaduuk is.

dat komt nogal eens voor. veelal is dan de schijf zelf nog intact.

dus check het ding eens bij de buurman: krijg je dan ook geen teken van leven, dan bouw je de shijf uit en hangt die via een nieuw verloop aan je pc, ofwel, je bouwt hem in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik nog opmerkte is, dat ik nu geen geluidssignalen meer krijg bij het aan- en afkoppelen van die harddisk krijg.

Ik heb de schijf al eens op een andere USB inkom van mijnzelfde PC aangesloten, maar dat hielp niets. Ik heb ook het stopcontact van die harddisk enkele malen uit en terug ingestoken, hielp ook niets.

Kan ik mijn gegevens zelf heroproepen als ik een nieuwe harddisk koop, en alles van die ene 'kaduke' schijf op die nieuwe zet? Of ga ik ermee naar mijn PC-winkel?....

Groeten

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

eerst proberen in een andere pc (bij de buurman ofzo) kan geen kwaad.

en ja, als je de schijf uitbouwt en in of aan een (andere) pc hangt kan je de data overpompen.

vermits natuurlijk de schijf zélf niet met de interface (dat zou kunnen als sprake was van een spanningspiek) ook kaduuk is gegaan.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zogenaamd stukgaan van die harddisk is gebeurd, denk ik, terwijl ik een rar-bestand aan 't decomprimeren was, van een schijf naar de bewuste schijf. Het was nogal een groot bestand, van meer dan 1Gb. Dat decomprimeren duurde even, en plots kreeg ik een bericht dat het systeem 'part5.cab' niet kon openen, en alles stopte. Ik wou opnieuw beginnen en kreeg onmiddellijk hetzelfde bericht terug... En dan ben ik beginnen zoeken wat de fout zou kunnen geweest zijn....Neb ook enkele malen de pc heropgestart, omdat ik meende dat de Verkenner weigerde te werken....

Maar OK, ik zal zorgen dat ik de bewuste schijf even bij mijn kleinzoon kan gaan uittesten.

Tot later dan wel.

Dank U, en

Groeten

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Goeie morgen!

Wat bedoel je met 'de data overpompen'?...

Bedoel je dat ik, indien de schijf zelve nog intact is, maar indien het enkel de interne interface zou zijn die stuk is, dat ik dan zelf met eigen middelen mijn data naar een nieuwe schijf zal kunnen overzetten?... Met succes?

Groeten

Jive1 - Belgium

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.