Ga naar inhoud

Windows verkenner loopt vast


robertvanorsouw

Aanbevolen berichten

Geachte,

Ik heb soms het probleem dat mijn windows verkenner niet werkt. Deze geeft dan een balkje dat hij opnieuw word opgestart. daarna loopt hij weer vast. Op ten duur doet deze het weer. Het grootste probleem zit hem echter erin dat als ik met Autodesk Inventor windows verkenner open. Dat Inventor dan afsluit (ofja verdwijnt). Het is enkel bij het opslaan of het zoeken naar bestanden dus heeft iets met die verkenner fout te maken me dunkt.

Hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Met vriendelijke groeten,

Robert

Link naar reactie
Delen op andere sites

start die inventor ook meteen mee op?

kan je nagaan in de lijst mee-opstartende programma's (start-typ in het zoekveld: msconfig en geef enter, ga tabblad opstarten; daar mag je alles uitvinken behalve je antivirus, de rest is niet van belang voor een goede werking van windows).

ik zou desondanks ook proberen hoe de pc reageert als je die inventor even deïnstalleert.

gaat het dan nog niet, ga dan start, alle programma's, bureauaccessoires, rechtsklik op opdrachtprompt en kies uitvoeren als administrator.

typ in het dan verschenen dos-venster: sfc /scannow (let op de spatie vóór de / ) en geef enter.

zo geef je windows de kans om zichzelf te herstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat kon wel eens een overlijdende hd betekenen...

als de verkenner weer eens werkt klik dan rechts op je hd en kies eigenschappen-extra-foutcontrole-nu controleren.

geef opdracht voor volledige scan + reparatie. vrijwel zeker zal windows aangeven de controle bij een herstart uit te voeren, dus herstarten.

dit kan soms helpen; staan er belangrijkle bestanden op die schijf dan raad ik je aan daarvan zsm een goeie backup te maken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zijn beschadigde bestanden gevonden maar deze kunnen niet allemaal worden gerepareerd. Zie cbs log... maar die log kan ik niet openen?
Doe eens het volgende.

Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.