Ga naar inhoud

welke koelpasta? welke fan?


kane

Aanbevolen berichten

Als je deze site eens bekijkt (let op het doorbladeren) kom je tabellen tegen waarin je er een aantal zult kunnen vergelijken: 80-way Thermal Interface Material Performance Test | Thermal Interface Material,Thermal Paste,Heatsink Compound,80-Way Thermal Interface Material Best Thermal Paste Heatsink Compound Cooling Performance Comparison Benchmark Tests

Fans heb ik in dit verband geen ervaring mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kun je maar uit vier soorten kiezen. (Helaas zijn ze niet allemaal even goed gespecificeerd).

Je wilt eigenlijk een hoge warmtegeleiding, met een lage viscositeit.

Het zal wel zo zijn dat het altijd een trade-off is tussen warmtegeleiding en viscositeit. M.a.w. als de warmtegeleding hoog is, zal de viscositeit ook wel hoog zijn (door de vulling). In dit geval dus 76 maal zo slecht als water (1) voor de Titan.

In de eerder gegeven link zie je dat de onderlinge verschillen niet zo groot zijn. M.a.w wat er tussen zit lijkt niet zo belangrijk, als er maar iets tussenzit en dat op de juiste manier (alleen vullen van de intermetalische ruimte, dus spaarzaam zijn, vooral bij de hogere viscositeiten). Een ander belangrijk punt is de uitdroging. Daar wordt al helemaal niets over gezegd. Eigenlijk heb je dus te weinig specificaties om een goede keuze te maken.

Je zult voor een goede keuze daarom de pastas op het internet terug moeten zoeken.

Maarre, er is echter maar één soort in alle filialen op voorraad!

Ze vragen wel een flinke prijs. Deze lijkt immers veel goedkoper: Cooler Master RG-ICE2-TA15-R1 IC-Essential E2 Koelpasta [1g Gold] *-*CompuStunt, goedkope computers en game PC's

aangepast door Veng
Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd aardig gesorteerd, maar ook bedroevend weinig specificaties. Dan moet je dus wel in tests gaan vergelijken met andere pasta's.

Overigens, zonder dat ik me daar in verdiept heb, voel ik wel wat voor phase change materialen.

Ik weet niet waarom die nog weinig genoemd worden. Mss of niet zo effectief als ik dacht of te duur?

aangepast door Veng
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maak de laatste jaren altijd gebruik van Arctic Cooling MX-2 koelpasta en behaald er heel goede resultaten mee.

Maakt je videokaart gebruik van een standaard ontwerp koeler van ATI of is door de fabrikant een custom koeler gemonteerd?

Als je deze extra fan in je pc kast plaatst is het misschien goed te weten of je al andere fans gebruikt om een zo goed mogelijke airflow te verkrijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is dan wel wat ouder, maar pc-helpforum heeft zelf ook een keer een test gedaan, doch ouder zijn de beste koelpasta's nog steeds erg goed

http://www.pc-helpforum.be/f211/vergelijkingstest-7-koelpastas-17503/

Ik zou zelf nogsteeds de noctua aanraden, of inderdaad de Arctic MX2.

Als je perse van die website wilt bestellen, tjah... cooler master of antec, maar dit zijn simpele koelpasta's die niet zo goed presteren als eerdergenoemde, maar ongetwijfeld wel beter dan wat je nu hebt.

Phase change is enkel interessant als je extreem wilt koelen zoals bij bijvoorbeeld extreme overklocks. Het heeft geen enkele nut dit op dagelijkse basis te gebruiken.

Het verbruikt veel stroom, is erg lawaaiig, neemt een hele berg ruimte in beslag en is erg onderhoudsgevoellig.

ALs je dan iets 'extremers' wilt dan luchtkoeling kijk dan eens naar waterkoeling, maar vergis je ook hier niet in ook dit is duur, kost moeite om in elkaar te zetten, en zit ook enig onderhoud aan.

Wat wil je exact aan extra fans plaatsen want dat is mij niet helemaal duidelijk?

WIl je een extra fan op je videokaart, je processorkoeler of in je kast zelf voor airflow?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.