Ga naar inhoud

(opgelost) Eén Kleur Onzichtbaar Maken / Verwijderen Pp 2013


Passer

Aanbevolen berichten

In de 2007- versie kon het, dus moet het in de 2013 ook kunnen, maar 'k heb al van alles aangeklikt en 'k vind het maar niet.

 

In de 2007 kon je bij een plaatje dat je in een PP inbracht een bepaalde kleur (naar keuze) 'onzichtbaar maken' en dat moest daar op deze manier:

 

opmaak > aanpassen > andere kleuren > doorzichtige kleur instellen
en dan krijg je een cursor met pijltje en dat met dat pijltje op de kleur klikken die je wil 'wissen'
(kan maar voor één kleur)

 

Weet iemand hoe het in de 2013-versie kan?

 

even een voorbeeldje: ik wil een huisje bij een foto plaatsen doch zonder de witte achtergrond (links) - en dus ging ik met dat gereedchap op het witte gedeelte klikken en kreeg ik het huisje rechts.

(dit is natuurlijk nu niet met PP gedaan, maar met een grafisch programma)

en met een of andere animatie kon je het huisje dan geleidelijk in beeld laten komen:

 

5485bb74b276e-Plaatje.jpg    Wie weet hoe het in PP 2013 kan?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dubbelklik op je linkse tekening (het huisje met de witte achtergrond). De tab Opmaak is nu actief. Aan de linkerkant bovenaan de werkbalk klikt u op "Achtergrond verwijderen". Er verschijnen nu handvaten. Beweeg de handvaten (blokjes) zodanig dat ze mooi rond het huisje staan. Klik dan bovenaan op "Wijzigingen behouden".

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch wel, eerst op de afbeelding klikken, dan naar Achtergrond wijzigen gaan.

 

5485f8e855fe5-pp.png

 

Indien niet zichtbaar, sluit PP eens open het en kies lege presentatie.

Voeg je afbeelding in via invoegen-> afbeelding.

Dan zie je al links de bewuste functie.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dubbelklik op je linkse tekening (het huisje met de witte achtergrond). De tab Opmaak is nu actief.

En daar zat het hem: ik moest dus eerst op het huisje klikken (1 maal) en daarna speciaal op Opmaak gaan klikken en dan krijg ik (zoals in Clarkies plaatje) de keuze Achtergrond Verwijderen.

 

en de rest klopt dan ook.

 

'k Moet er nog mee gaan experimenteren (voor bv niet-rechthoekige plaatjes) en 'k ben benieuwd.

 

Alvast dank je wel allebei !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.