Ga naar inhoud

Sdd Schijf Vragen


Gast sander2304

Aanbevolen berichten

Gast sander2304

Ik heb nu een acer aspire v3-772g met een hdd voor gaming.

Nu mijn eerste vraag is als ik game op een sdd zal mijn games sneller draaien?

Een andere vraag Was als ik een sdd koop is ie beter/sneller als ik hem inbouw of als ik een externe sdd schijf aansluit op usb 3.0?

Welke sdd schijf koop ik heb best prijs/kwaliteit ( heb met een van 128 gb genoeg)?

Alle meningen of tips zijn welkom.

Groetjes sander.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf SSD plaatsen is relatief gemakkelijk.

Maar bij sommige laptop moet je nog een bracket bijkopen om de SSD te kunnen plaatsen. (Niet altijd zo)

Bij mijn laptop had ik geen bracket nodig en kon ik meteen SSD plaatsen.

 

Nota: je hebt wel Windows nodig om Windows te kunnen installeren.

Een backup van harddisk naar SSD wordt niet aangeraden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sander2304

Zelf SSD plaatsen is relatief gemakkelijk.

Maar bij sommige laptop moet je nog een bracket bijkopen om de SSD te kunnen plaatsen. (Niet altijd zo)

Bij mijn laptop had ik geen bracket nodig en kon ik meteen SSD plaatsen.

 

Nota: je hebt wel Windows nodig om Windows te kunnen installeren.

Een backup van harddisk naar SSD wordt niet aangeraden.

Dus het is niet zo dat ik mijn hdd nu laat zitten en mijn sdd als 2de schijf gebrijk voor bv het gaming...?hoe weet je als je zo een bracket nodig hebt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je SSD als tweede harddisk wilt plaatsen dan zal de snelheid lager worden omdat de eerste harddisk trager is zal de SSD zicht aanpassen tenzij je Windows installeert op SSD dan zal SSD als eerste harddisk gezien worden.

 

Als je SSD in de laptop steek en hij hangt los dan heb je een bracket nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sander2304

Als je SSD als tweede harddisk wilt plaatsen dan zal de snelheid lager worden omdat de eerste harddisk trager is zal de SSD zicht aanpassen tenzij je Windows installeert op SSD dan zal SSD als eerste harddisk gezien worden.

 

Als je SSD in de laptop steek en hij hangt los dan heb je een bracket nodig.

Dus kan ik dan de sdd als 1 ste en de hdd asl 2 de schijf gebruiken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om hier op in te haken, de 840 evo van sumsung is ondertussen opgevolgd door de 850 evo, verstandig om deze ook eens te bekijken.

Als je op een krap budget zit is Crucial (mx100 of m550) aan te raden, goedkoper, maar zeker niet slecht! (ik gebruik zelf beide merken naar volle tevredenheid)

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb met een van 128 gb genoeg

 

Ik zou sowieso voor een 256 GB SSD gaan: 128 GB is echt wel krap, zeker wanneer je overprovisionising wil gaan gebruiken om de levensduur en de prestaties van je SSD te optimaliseren ... bij een 256 GB SSD zit je dan met 10% ongebruikte schijfruimte en da's dan ook meteen 23.85 GB onbenutte (niet toegewezen) schijfruimte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.