Ga naar inhoud

Formulier doorsturen aan verschillende bestemmelingen


alco

Aanbevolen berichten

Ik heb in een site die ik gemaakt heb voor het werk (intern gebruik) een aanvraagformulier geplaatst.

Nu kan dit enkel bij het klikken op de knop verzenden aan mij gestuurd worden.

Bestaat de mogelijkheid om knoppen bij te voegen zodat de "invuller" kan kiezen bij wie in de dienst (wij zijn met vijf) de aanvraag in de bus moet vallen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Bedankt voor de reacties.

Kweezie wat de dienstmailbox betreft, die bestaat. Alleen weet ik uit ervaring (ik maak mij daar ook schuldig aan :s) dat die zeer onregelmatig geraadpleegd wordt. Ik zocht dus eerder een oplossing waarddor ze bij iedereen rechtstreeks in de mail terechtkwam.

Ik ga de oplossing van XiroN eens proberen. Hopelijk lukt het want in html ben ik een beginneling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm... als ik het zo zie zul je toch gebruik moeten maken van PHP en dat gaat niet echt 1 2 3 snel zijn.

want je moet elk invoervakje in het PHPscript opnemen. Want ik heb het geprobeerd op een korte manier maar dat werkte niet. Omdat dan het mailadres van te voren al geset is op "" en pas na het verzenden naar het juiste emailadres geset wordt. Maar dan is de actie om het te verzenden met "mailto:" al verzonden, dus kun je er niets mee.

Het zou nog op een andere manier kunnen... maar dan zou je eerst een persoon moeten selecteren, en daarna kun je niet meer veranderen of je moet het hele formulier weer opnieuw invullen.

Als je het op de lange manier doet dan zou je het hele formulier in een stuk PHP moeten inladen, wat zo te zien vrij wat typwerk wordt, aangezien je aardig wat invoerveldjes hebt.

Dus het kan op 2 manieren. Eerst de gebruiker van het formulier een persoon laten kiezen waarna er dit formulier te zien is, waar ze alles uit kunnen kiezen. En het dan met outlook ("mailto:") laten verzenden.

(weinig typwerk)

OF

Het hele formulier in PHP stoppen. Waarmee je een persoon kan kiezen ten alle tijden je het formulier aan het aanpassen bent. En het formulier wordt dan niet verzonden met outlook ("mailto:") maar met de mailserver waar de site draait. (het is mogelijk dat dit niet wordt ondersteund door de hoster)

(veel typwerk)

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.