Ga naar inhoud

Formulier doorsturen aan verschillende bestemmelingen


alco

Aanbevolen berichten

Ik denk dat de oplossing van Zero divht in de buurt komt.

Ik ga dat morgenvroeg eens uitproberen.

In ieder geval bedankt voor jullie spontane tussenkomst.

Dus je host kan php aan?

Ik wil mss wel heel je formulier ombouwen :) (tenzij je het liever zelf doet natuurlijk :D)

Als soort van oefening voor mezelf :)

Grtz

XiroN

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik vrees het ergste.

De website komt op telenet.users.be te staan en wat vind ik inde FAQ's:

Alle zogenaamde "server-side scripting", waaronder CGI, PHP, Active Server Pages (ASP), Cold Fusion en SQL worden niet ondersteund op de Telenet webruimte.

Ik (en jullie) zijn er aan voor de moeite... :bawling:

Jammer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@zero:

Hoe wordt dat formulier verzonden? via de PHP code mail() of via de HTML mailto: code?

want als je het formulier van alco pakt zie je dat er aardig wat dingetjes in staan waar je een controle op moet uitvoeren in PHP. zoals die checkboxes. Het kan wel met de mail() code. maar dan moet je ook zeker weten of er wel een mailserver op mee draait, op de server waar die website gehost staat. is dat niet het geval zal hij een PHP error weergeven. en is de enige mogelijkheid om het te verzenden met een mail.pl bestand (waar ik zelf niets van snap) of met de mailto: code in het formulier.

Ik zou wel eens kunnen kijken of ik iets in jouw stijl kan maken. Alleen gaat dat niet deze week lukken denk ik. Want ik zit alleen in het weekend thuis en heb ik toegang tot een webdevelopment programma.

Link naar reactie
Delen op andere sites

met formmail.pl gaat het ook niet lukken denk ik....

want je moet een variabele meesturen met het mailadres in het .pl bestandje. Maar aangezien je voor de rest geen serverside scripting kan doen gaat dat niet lukken...

ik zou dan toch ergens een hostertje zoeken die dat wel allemaal ondersteund zoals www.rack111.com daar heb ik eens gebruik van gemaakt... amper reclame (alleen maar onderin je website een linkje naar rack111.com)

en geen pop-upjes enzo. Het is een gratis host.. en je hebt een bestandsruimte van 3GB dacht ik.

en dan kun je er wel PHP en serverside scripting in gebruiken.

dan kunnen we een php bestandje voor je maken waarin het wordt verzonden naar de geselecteerde persoon

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik van jou was zou ik gewoon betaalde hosting nemen.

Uit je info ga ik ervan uit dat je met meerdere personen bent dus als je de kosten deelt zijn de onkosten aan hosting te verwarlozen.

dus denk er eens over na en laat ons iets weten

Link naar reactie
Delen op andere sites

betaalde hosting kan ook. Maar ik weet niet wat er allemaal op die website gedraaid moet gaan worden. Als het alleen die "contactpagina" is dan is het een beetje zonde om een betaalde hosting te nemen. Het voordeel met een betaalde hosting is wel dat je je eigen .be, .nl of .com site hebt met eigen e-mailadressen.

En als het voor een bedrijf is is het ook wel handig inderdaad om een eigen plaats op internet te hebben. Mocht het ooit nog eens zover komen zou je een webdeveloper in kunnen huren die de site onderhoud en er zodoende een online portal voor iedere werknemer inzet waar hij zijn/haar bestanden kan plaatsen. Als een soort eigen werkruimte. Het nadeel daarvan is dan weer wel dat je een grote hosting nodig hebt. Als het een bedrijf zelf is, zou je ook nog een eigen server kunnen laten draaien op de lokatie zelf en alleen een redirect kopen... dat is iets van 14 euro per jaar. En de redirect naar het IP-adres van het bedrijf laten koppelen. Maar ik zou dan wel aanraden om met de provider even iets af te spreken mocht het in belgië zijn om een vast ip-adres te krijgen of een mogelijkheid om een webserver met database en mailserver te kunnen draaien op de daarvoor bestemde poorten.

als het in nederland is heb je 9 van de 10 keer een vast ip-adres, maar dan moet je alsnog even met de hoster beslissen of er wel een webserver mag komen te staan. En zal je waarschijnlijk de uploadverbinding moeten laten verhogen wat ook een paar euro per jaar extra zal zijn.

Dit zijn maar een paar voorbeeldjes hè :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je geen PHP, ASP, Perl, CGI... mag is er nog steeds de good old Javascript hoor :-)

Misschien niet zo netjes, maar in de action van een form kun je een mailto: zetten.

Voorbeeldje:

<form method="post" action="" id="mailform">
<select name="bestemmeling" onchange="document.getElementById('mailform').action='mailto:'+ this.value;">
<option value="email@adr.es">Bestemmeling</option>
<option value="andere@pers.oon">Tweede bestemmeling</option>
</select>
<input type="text" name="naam" /> (Extra velden die je wilt gebruiken)
<input type="submit" name="verzend" value="Verzend">
</form>

Nadeel hiervan: Het mailtje wordt verzonden via het mailprogramma dat de gebruiker op zijn computer geinstalleerd moet hebben. Niet zo betrouwbaar als een server-side scriptje dus.

Andere opties zijn om het script om de mail te verwerken op een andere host zetten, kijk daarvoor even op deze site.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat hadden wij ook al... alleen dan blijf je bezig met hosters switchen... heb je er alsnog 2 nodig... en het nadeel is dat je inderdaad weer met een outlook programma of hotmail moet versturen... maar dat willen we niet.. het moet gewoon direct vanuit de webpagina te versturen zijn.. en dat moet dan via een .pl bestand (waar je geen waardes aan mee kunt geven dus ook geen mailto: of iets dergelijks)... of het moet via PHP.. en dan heb je gewoon een server nodig die PHP ondersteund... en die een mailserver heeft!!! daar moet je wel op letten!!!

maar wil je het echt simpel hebben.. kan het inderdaad op StijnS zijn manier

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.