Ga naar inhoud

Grafische kaart 511°C. Kan dit wel?


Beca

Aanbevolen berichten

Tijdens het trachten oplossen van de problemen met mijn vorige  laptop het prog. Speccy gedraaid op de Lenovo (nieuwe laptop sinds 3 maanden) ter vergelijking. Tot mijn verbazing geeft die en temperatuur aan van 511°C voor de grafische kaart. Daarom gezocht naar een alternatieve temp tester. Heb 'Core Temp' geïnstalleerd en toen kreeg ik een 'Warning' van de AVG virusscanner.

 

Ondanks die hoge temperatuur voelt mijn Lenovo laptop helemaal niet warm aan en verkoopt ook geen kuren momenteel.

 

Mijn vragen:
Kan dat een temperatuur van 511°C???
Wat doe ik best als ik een 'Warning' krijg van het antivirus programma? Core Temp verwijderen?
Is er een beter alternatief dan 'Core Temp' om (liefst gratis) de temperatuur te controleren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

511° C is vast een foute uitlezing.

Start speccy op en wacht tot alle gegevens beschikbaar zijn.

Dan selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 
In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

 

 

Een alternatief voor Core Temp is GPU-Z.

Deze is gegarandeerd veilig en gratis.

Kan je ook de gegevens van GPU-Z eens plaatsen ter vergelijking met die van speccy.

Je maakt best een afbeelding die je dan toevoegt als bijlage aan een volgend bericht.

Een afbeelding kan je maken met het knipprogramma.
Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het resultaat van de meting van GPU-Z die overeenkomt met die van Speccy en de comentaren van het Piriform forum deden mij ook in die richting denken maar ik ben een beetje bang de driver zomaar te veranderen van een nieuwe LT in garantieperiode. Tracht daarom eerst wat info te verkrijgen bij Lenovo maar dat blijkt niet zo simpel. Misschien dat zij na de feestdagen beter bereikbaar zijn. Ik lig nu niet meer wakker van die 511° dank zij jullie commentaar en hints. Dus alvast dank daarvoor. Ik wil het wel verder uitzoeken.  Prettige Feesten intussen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.