Ga naar inhoud

PC start niet meer op


cpc

Aanbevolen berichten

Ik kan de weg in de BIOS redelijk vinden denk ik.

Ik sluit een plaatje van het hoofdscherm bij, voor jouw beeldvorming.

 

Het probleem krijgt steeds meer vorm. Vandaag ontdekte ik dat mijn beide USB-printers ook niet meer werken. Worden beide aangegeven als Offline.

Er lijkt dus een generiek USB-probleem te zijn. Dezelfde printer doet het via het netwerk wel.

 

En wat betreft de harde schijven: de ene (een Seagate) doet het dus prima als ik 'm na het opstarten aan de PC hang. Deze veroorzaakt alleen wel een probleem bij het opstarten. De andere (een WD) geeft als foutmelding "Parameter onjuist" als ik 'm aan de PC hang. De mappen en bestanden zijn niet te openen.

post-15346-0-59181300-1420994614_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Disabled is niet mogelijk voor de USB Boot Device (scherm #1). Idem voor LAN. Alleen de volgorde kan gewijzigd. Ze staan al beide onderaan, dus dat zou goed moeten zijn.

Wel heb ik in USB Boot Priority (zie scherm #2) alle USB devices DISABLED (zie scherm #3). Scherm #4 geeft aan wat er oorspronkelijk stond. Daar staat geen externe HDD bij, volgens mij.

 

Daarna opnieuw opgestart MET de externe HDD (Seagate) via USB aangesloten. Dit geeft direct hetzelfde probleem. Na het logo scherm van Acer gaat het scherm op zwart en komt de PC niet verder.

 

post-15346-0-15433400-1421074487_thumb.j

post-15346-0-71838100-1421074496_thumb.j

post-15346-0-08697800-1421074504_thumb.j

post-15346-0-87529700-1421074988_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga ik doen, maar ik kan nu even niet opnieuw opstarten. Hoor je later.

 

Wat vind je van de combinatie van het opstartprobleem en het niet beschikbaar zijn van de USB printers? Dat klinkt voor mij toch als een generiek aanstuurprobleem in de USB. Wat zou dat kunnen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.