Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuwe pc succesvol gebouwd en geïnstalleerd. Laatste stap was mijn twee HDD's uit mijn oude pc halen en in mijn nieuwe pc bouwen. Deze HDD's stonden in oude pc in RAID-1. 
Mijn nieuwe pc ziet de schijven niet in windows verkenner, maar wel in schijfbeheer, echter is deze gehele schijf als 'niet-toegewezen ruimte'. 

Vervolgens heb ik de HDD's uit nieuwe pc gehaald en weer in oude pc gekoppeld, zodat ik back-up kan maken van de twee HDD's op externe harde schijf. Maar nu komt het probleem, de twee HDD's zijn ook in mijn oude pc niet meer zichtbaar in windows, alleen in schijfbeheer met dezelfde 'niet-toegewezen ruimte'.

Ik heb tig berichten op fora gelezen, wat de oplossing kan zijn, maar helaas zonder resultaat. Overal lees ik dat ik de schijf gewoon zou moeten kunnen lezen (zelfs 1 van de 2 schijven aangezien ze volledig gespiegeld waren RAID1). Ik heb alle SATA-poorten geprobeerd, de Marvell SATA controller doet het goed, de BIOS staat goed ingesteld. (in de intel rapid storage technology staat dat de twee schijven non-raid disks zijn, ik kan hier kiezen voor recovery volume options, maar ik durf deze niet te kiezen, bang voor dataverlies).

Specs oude pc en HDD:
Windows 7 (OS)
2x Seagate Barracuda Green 2tb (HDD)
Gigabyte GA-Z68XP-UD3P (moederbord)
Corsair TWIN3X4096 (geheugen)
Intel Core i5 2500K (processor)
Crucial RealSSD C300 128gb (SSD)

Dat ik de twee schijven niet in dezelfde RAID1 kan bouwen in mijn nieuwe pc maakt me even niet uit, het enige wat nu van belang is, hoe ik mijn data van de HDD kan kopiëren (zodat ik daarna de twee schijven schoon kan installeren op mijn nieuwe pc).

Misschien overbodig te noemen, maar ik heb behalve afkoppelen en aankoppelen van de sata-kabels helemaal niets met de schijven gedaan in BIOS of OS).

 

Als bijlage afbeeldingen van de SMART van beide schijven.

HDD1 SMART.png

HDD2 SMART.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onderstaand bericht gekregen van Marijke

Quote

Hoi,

Ik wilde even laten weten dat mijn topic verwijderd mag worden, google en alle forums afgestruind en uiteindelijk was de oplossing de data recovery software van Easeus hetgeen wat werkte. https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/54891929#54891929

Bedankt!!

Mvgr. Marijke

We gaan het topic niet verwijderen maar we laten het staan ter lering van anderen.

Bedankt voor het melden van de oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.